"אין כניסה לחילונים מזלזלים"

'עברנו מסע ציד, זו זעקה'; מה עומד מאחורי שלט המחאה?

השלט, שנתלה בשכונת מאה שערים, ומבקש מתושבי השכונות שבהן מתפשטת הקורונה לא להיכנס לשכונה - "אינו שמחה לאיד שהם סובלים", אומר אחד העסקנים ל'כיכר' ומסביר מה המטרה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השלט בשכונה, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשכונת מאה שערים בירושלים נתלה אמש (שני) שלט גדול ובו בקשה מ"תושבי רחביה והשכונות האומות בתל אביב", שלא להיכנס אל השכונה, "לאור התפשטות הקורונה בשכונותיכם והזלזול בשמירה על ההנחיות באזורי מגוריכם".

באורח מפתיע, מאחורי השלט המדובר לא עומדים הגורמים הקיצוניים בשכונה אלא דווקא קבוצת עסקנים, הנחשבים למתונים יותר.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מסביר אחד העסקנים, מה עומד מאחורי השלט. לדבריו, "השלט לא בא לסמל את השמחה לאיד לתושבי שכונת רחביה, שעכשיו סובלים, המשמעות של השלט עמוקה הרבה יותר".

השלט
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"תושבי השכונה עברו בחודשים האחרונים מסע ציד מטורף על ידי המשטרה, בגיבוי של אנשים משולי החברה החרדית - שמנסים למצוא חן בעיני הממסד החילוני", מסביר העסקן ומתאר את שעבר עליהם: "כאשר רוממות פיקוח נפש בגרונם, ורימוני הלם בידיהם, הסתובבו השוטרים יותר מחודש רצוף במאה שערים, ללא שהיה איזשהוא אדם הגון מספיק לקום ולזעוק על סימון שכונה שלמה כמפיצי מחלות, ממש כמו אחרוני האנטישמים".

"דרך אגב", הוא מבהיר, "אין שום סימוכין לכך שבמאה שערים היו יותר חולי קורונה מאשר בשכונות האחרות, אבל מה? הכי כיף זה להוציא את העצבים על 'האח החורג' של החברה, כי מישהו הרי חייב לתת את הדין על הנגיף, חייבים להאשים מישהו במגיפה".

אכיפה משטרתית במאה שערים, במהלך המגיפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

העסקן, מוסיף ומסביר כי "השלט בא לסמל את השקר, כי כעת ברור לכולם שצעדי המשטרה בשכונה מעולם לא היו פיקוח נפש ולעולם לא יהיו".

"באשר לאותם אנשים מתוך החברה החרדית, שנתנו את הגיבוי לרדיפה נגד תושבי השכונה, יאמר ברורות: אם דואגים אתם באמת לפיקוח נפש, איפה הכותרות הרעשניות והציוצים השנונים על תושבי רחביה ותל אביב שמובילים את כל הארץ אל גל שני, בגלל הרצון לחגוג בים?!", תוהה העסקן בכאב.

"וזו הקריאה בשלט", הוא מוסיף, "לעורר את הציבור הכללי, שקצת יושרה אני מקוה עוד נותרה בליבו, להבין מה תושבי השכונה עברו בחודשים האחרונים ולזעוק על כך".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שדווח לא אחת ב'כיכר השבת', במהלך תקופת אכיפת ההגבלות, בשיא התפרצות נגיף הקורונה בישראל, טענו בשכונה הירושלמית החרדית כי קיימת אכיפה מוגברת כלפיהם, כך שכעת, הם מנצלים את העובדה שלמרות האזהרות, במאה שערים אין התפרצות של הנגיף, בניגוד לאזורים חילוניים, על מנת להציף את הנושא בדרכם.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר