38 שנה אחרי

הקונסול הזכיר לעסקן החבד"י מכתב מרגש

השבוע, לפני 38 שנה, השתתף העסקן החב"די יענקלה גלויברמן במלחמת שלום הגליל • לאחר המלחמה הוא כתב מכתב מרגש שהסביר את ניצחון המלחמה בזכות התפילין • השבוע חזר אליו המכתב מהקונסול (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: אמנון אשל)

השבוע לפני 38 שנה, השתתף העסקן החב"די ר' יענקלה גלויברמן, כקצין צעיר במלחמת שלום הגליל. במפתיע, הוא קיבל את המכתב המרגש ששלח לחיילים כחודש לאחר המלחמה, ע"י קונסול אקוודור בישראל, במכתב מופיע שצה"ל ניצח בזכות התפילין.

גלויברמן מספר ל'כיכר השבת': "הייתי קצין ורב צבאי במלחמת שלום הגליל, ושירתתי באוגדת הצנחנים תחת פיקודו של תת אלוף עמוס ירון".

"הגדוד שלנו - 7041, היה בפיקודו של סגן אלוף אשר דיאמנט, בזמן הקריטי של המלחמה האוגדה התפצלה - חלק יצאו דרך ציר החוף מנהריה לכיוון ביירות, ואני וחבריי התפצלנו על נחתת חיל הים שיצאה באישון לילה ונחתנו בנהר האוולי שמצפון לצידון".

גלויברמן, מתאר מה שקרה: "כאשר שייטת 13 פתחה את הכביש כדי לאפשר לנו לנחות בחוף. קרב עיקש ניטש בעת הנחיתה. ולאחר יומיים המשכנו לכיוון הערים ג'וניה, עליי, בחמדון".

גלויברמן, מתאר את החיבור העצום שהיה בין החיילים ואיך הוא הצליח לקדש שמם שמיים, ולגרום לחייליו להניח תפילין ולהתפלל.

בתום הלחימה, שלח גלויברמן מכתב מרגש לכלל המפקדים והחיילים, והסביר על ההצלחה הגדולה שנחלו במלחמה - לצד שמירה על טוהר הנשק.

המכתב שכתב גלויברמן

בהמשך המכתב, מגולל גלויברמן, איך הצליחו לנצח את האויב באמצעות התפילין, ומביא כתבה מהעיתונות דאז בשם העיתונאי אריה מאיר.

בכתבה מתואר הסיפור על סרן יוסי, קצין סיור באחת היחידות המובחרות של צה"ל, שניצל פעמיים ממות בטוח, בגלל נפילת התרמיל של הטלית והתפילין - לאחר המלחמה הוא החליט לחזור בתשובה, בעקבות כך שניצל ע"י התפילין.

את המכתב המרגש שכתב גלויברמן, לפני 38 שנה, הוא קיבל היום כאמור, על ידי חברו לנשק מאותם ימים, שכיום מכהן כקונסול הכבוד של אקוודור בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר