"אושר בכבוד"

זה הפתרון למשבר הכלכלי להורים המחתנים ילדים

מאות אברכים עמלי תורה, הגיעו עד פת לחם בשל החובות האדירים כתוצאה מנישואי ילדיהם. בהוראת גדולי ישראל, נפתח גמ"ח חדש, במטרה לפתור את המצוקה הקשה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

בצל המצב הכלכלי העגום אליו נקלעו רבים מהמגזר החרדי באופן כללי – ובעת משבר הקורונה בפרט, ל'כיכר השבת' נודע כי בימים אלו מייסדים מספר עסקנים מהמגזר החרדי גמ"ח "אושר בכבוד" שייתן מענה למשפחות המשיאות את ילדיהן ונענקות תחת חובות כספיים ועול כבד.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מאות אברכים עמלי תורה, הגיעו עד פת לחם בשל החובות האדירים כתוצאה מנישואי ילדיהם.

אחד ממייסדי הגמ"ח החדש הוא הרב משה ברקוביץ שפנה אל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, שהורו להם להיכנס לעובי הקורה על מנת לייסד גמ"ח שיסייע להורים להשיא את ילדיהם בכבוד, כאשר הכל יתנהל ע"פ כל החומרות ההלכתיות ללא חשש של ריבית ואיסורי תורה ובשקיפות מלאה.

שם הגמ"ח החדש הוא "אושר בכבוד". הגמ"ח ייתן מענה למאות הורים המבקשים להשיא את ילדיהם מבלי שיצטרכו להיכנס לחובות כבדים ולגלגולי הלוואות. ראשי הארגון שמעו מגדולי ישראל עד כמה חשוב לחדד את המסר שעל האברכים לתכנן את עצמם מבעוד מועד, בכדי שלא יגיעו למצב שבו הם שוקעים בחובות.

על פי המסלולים המוצעים ע"י גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" יכולים הורים להפקיד עבור ילדיהם מגילאי 6 ומעלה ולקבל אח"כ הלוואה והחזרת חצי מהסכום בתום ההחזרים, כאשר ניתן לבחור מסלול לפי גיל הילד ובכך לקבל את התנאים טובים יותר הן בגובה ההלוואה והן בהחזר ההלוואה.

מאחר ואצל כל משפחה יכולת ההפקדה שונה, הוחלט על השקת מספר מסלולים במקביל, דבר שיאפשר לכל משפחה לבחור את התכנית הייעודית הנוחה עבורה, כאשר סכום ההפקדה המינימלי עומד על 56 ש"ח.

מסלול אחד, יאפשר להורים להפקיד עבור הילד בן ה-14 280 ש"ח כפול מאה תשלומים (סה"כ: 28,000 ש"ח), ובעת חתונת הילד, יקבלו זכות הלוואה לילדיהם על סך 100 אלף ש"ח ללא שום ריבית עם החזר חודשי של 882 ש"ח בחודש. עם גמר החזרת ההלוואה יקבלו ההורים סך חמישים אחוז מגובה ההפקדה כהחזר עבור הפקדתם.

כמו כן מוצע מסלול להורים לילדים בגילאי 6, שם יפקידו ההורים 150 ש"ח ב-160 תשלומים (24,000 ₪ בסה"כ), ולאחר מכן יקבלו זכות הלוואה של 100 אלף ₪ בהחזר חודשי של 678 ש"ח בחודש, כאשר חצי מסכום ההפקדה 12 אלף ש"ח יוחזר להורים בתום החזרי ההלוואה ואילו החצי הנותר של ההפקדה יועבר כתרומה בעת נישואי הילד.

אחד החידושים בהקמת הגמ"ח שבכל זמן נתון יוכלו ההורים לעקוב, בשקיפות מלאה, אחר סכומי ההפקדות, סכומי ההפקדות הנותרות וגובה הזכאות, תוך נגישות מרבית לכל אחד ואחד.

מייסדי הגמ"ח טענו עוד כי "עבור ציבור בני התורה המתמודדים עם עול ההתחייבויות הכספיות הכרוכות בנישואי הילדים, מדובר בבשורה חשובה שזוכה להמלצתם ולברכתם הנלהבת של רבנים מכל העדות והחוגים אשר מעודדים את היוזמה החשובה להעניק לציבור קרן אור בתוך נטל ההתחייבויות הכלכליות".

הארגון, גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" שהוקם בידי קבוצת שליחי ציבור זוכה לפיקוחם ההדוק של חברי ועד ההלכה להשקעות וקרנות "גלאט הון" שע"י רבני בתי הדין בני ברק מיסודם של מרנן הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ זצוק"ל, בראשות הגר"י לנדו והגר"נ פל ובהמלצתם הנלהבת של גדולי פוסקי ההלכה, הגרש"א שטרן, הגרש"צ רוזנבלט, הגר"מ בן שמעון, הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג, הגר"נ קופשיץ, הגרי"מ הכהן רובין, הגרש"י זעפרני, הגרש"י גלבר ועוד.

את הארגון מלווה משפטית משרד עוה"ד הגדול בישראל, הרצוג-פוקס-נאמן, חברת הכלכלנים WISE, ומשרד רו"ח הגדול סומך-חייקין.

הגמ"ח יאפשר לציבור ההורים המבקשים להדר בתכלית ההידור שלא לעבור חלילה על חשש ריבית, להפקיד כספים לטובת נישואי ילדיהם.

"בכל תחום ההלוואות, כולל של הגמ"חים השונים, עלולים לעבור על איסורי ריבית, ולכן הורו הרבנים שהגמ"ח ינוהל ע"י פיקוח רצוף של ועד ההלכה "גלאט הון" בשקיפות מלאה, על מנת לוודא שלא יהיה שום מכשול ח"ו בשום מהלך. בנוסף לכך ניתן יהיה להפקיד גם כשהילד כבר בגיל 6 ומעלה, ופעלנו לחומרא בשלושת המישורים: ההלכתי, המשפטי והכלכלי, על מנת שהכספים המופקדים יהיו בטוחים על פי דין ויעניקו בטחון הלכתי וכלכלי לציבור".

בנוסף, אומרים ראשי הגמ"ח כיוון שהכסף מופקד ע"י ההורים, הרי שלמעשה הם זוכים גם במצוות הלוואה עבור אברכים אחרים, בכך שהגמ"ח משמש למעשה כשליח של כל ההורים שמפקידים את הכסף בגמ"ח.

בימים אלו נערכים עשרות אנשי השטח של הגמ"ח על מנת להיפגש עם ציבור האברכים ובני התורה המבקשים להצטרף ליוזמה החשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר