חילוקי דעות

ביטול חוק ההסדרה: מבחן ראשון לממשלה

אחרי ביטול חוק ההסדרה על ידי בג"ץ, הודיעו בליכוד כי יחוקקו מחדש את החוק - בעוד 'כחול לבן' בירכה על ביטולו • בכיר בליכוד טוען: "כחול לבן תצטרך להסכים. לא נתפשר" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

החלטת בג"ץ, ברוב של שמונה שופטים מול מתנגד אחד, לפסול את חוק ההסדרה מעוררת כצפוי סערה במערכת הפוליטית. כעת, המבחן המשמעותי הראשון של ממשלת נתניהו-גנץ.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה כי "מצער שבג"צ התערב ופסל חוק חשוב להתיישבות ולעתידה. נפעל כדי לחוקק את החוק מחדש".

מנגד, מכחול לבן נמסר כי "חוק ההסדרה במתכונתו מנוגד למצב החוקתי בישראל והבעייתיות המשפטית בעניינו היתה ידועה עוד במועד אישורו בכנסת. אנו מכבדים את הכרעת בג"ץ ונדאג שהיא תמומש".

בני גנץ הוסיף, "החוק עורר בעיות קשות עוד בתהליך החקיקה שלו, ואסור היה להעביר אותו מלכתחילה. חבריי לכחול לבן ואני נדאג שפסיקות בג"ץ יכובדו, לא תהיה כל פגיעה בשלטון החוק. אני מקבל בהבנה ביקורת כשהיא נעשית בצורה מכובדת, ואני מודיע שתמיד אפעל לסייע לכל אזרח ישראלי שניתן לסייע לו ברמה האנושית ובמסגרת החוק- בין אם הוא מתנחל או קיבוצניק, יהודי, ערבי או דרוזי, דתי או חילוני".

אישור חוק ההסדרה בכנסת (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין מהליכוד תקף ואמר כי "בית המשפט העליון רמס היום שוב, כמנהגו הפסול, את הדמוקרטיה הישראלית ואת זכויות האדם הבסיסיות של רבים מאזרחי ישראל".

"הפסיקה שניתנה, על פניה בחוסר סמכות, קורעת קרע נוסף בחברה הישראלית ותפגע עוד יותר באמון הציבור בבית המשפט העליון ובשופטיו. בית המשפט העליון צועד בצעדי ענק אל עבר משבר חוקתי שלא היה כמותו בישראל. הכנסת לא תחריש עוד נוכח הפגיעה המתמשכת בסמכויותיה ובמעמדה".

האם כחול לבן תתמוך בהצעת חוק ההסדרה? בחדשות הערב של כאן 11 ציטטו בכיר בליכוד האומר כי "לא נתפשר גם במחיר משבר, כחול לבן תצטרך להסכים לחוקק את חוק ההסדרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר