שוב נתקע

החרדים זועמים על אי קידום 'החוק הנורווגי'

מלחמות בקואליציה בין כחול לבן לליכוד, מעכבות את קידום החוק הנורווגי, שבינתיים נתקע ולא יקודם מחר. החרדים זועמים ומאיימים: "תהיה לכך השלכה על הסיפוח" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

קואליציה מקרטעת: החוק הנורווגי שהיה אמור לעלות מחר (שני) להצבעה במליאת הכנסת להצבעה בקריאה שניה ושלישית, ככל הנראה לא יעלה להצבעה השבוע בשל אי הסכמות בין "כחול לבן" לליכוד. בתווך, המפלגות החרדיות שמביעות את תסכולן מהעיכוב בחוק.

החוק הנורווגי שעשוי להכניס ח"כים שיועילו לעבודה השוטפת של הכנסת, יטיב לא מעט עם המפלגות החרדיות. בש"ס עשוי החוק להכניס שלושה חברי כנסת, וביהדות התורה לפחות ח"כ אחד נוסף.

עימותים ואי הסכמות בין כחול לבן לליכוד, הובילו לכך שהחוק ככה"נ לא יעלה השבוע. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הצהיר מוקדם יותר הערב (ראשון) כי החוק לא יובא מחר למליאה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ה"שרירים" שמפעילים בליכוד, נועדו בין היתר ללחוץ את כחול לבן להסכים על תוכנית הריבונות. בכיר אמריקאי אמר היום, כי ללא הסכמה של כחול לבן, לא יוכלו להתקדם עם התוכנית מה שהופך את הסכמת המפלגה למשמעותית לנושא.

מוקדם יותר היום, התקיימה פגישה בין רה"מ נתניהו והשר יריב לוין לראשי כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי. בפגישה השתתף גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, בניסיון להביא להסמכת הצדדים על החלת הריבונות.

המאבקים בקואליציה הגיעו לעימותים פנימיים בתוך הליכוד, שר האוצר ישראל כ"ץ צייץ הבוקר כי הוא דוחה את החוק שיזם ח"כ זוהר שמטרתו למנוע מחברות כרטיסי האשראי לפעול בשוק הביטוח. "בכוונתי לקדם תחרות במשק כאמצעי חשוב להגברת הצמיחה והורדת יוקר המחיה". על פי הדיווחים, כ"ץ תקף את החוק בשל השמועות כי זוהר מקדם אותו לאחר שכאלף סוכני ביטוח התפקדו לליכוד כדי להשפיע עליו בנושא.

"הצעת החוק של ח״כ מיקי זוהר מהווה ניסיון לחסום תחרות ולסייע לחברות הביטוח ע״ח הציבור הרחב ודינה להידחות", כתב כ"ץ.

זוהר מיהר להגיב לו: "היה מצופה משר האוצר להיאבק למען אלפי סוכני הביטוח כמו שנאבק למען ענף המוניות במלחמתו באובר".

גורם בכיר במפלגות החרדיות אומר היום בתגובה לאי אישור החוק הנורבגי: "הליכוד מושך זמן, מעכב את החוק הנורבגי ומנצל אותנו לצורכי המאבקים הפנימיים עם כחול לבן, יהיו לזה השלכות לסוגיית הסיפוח וחוק ההסדרה שהליכוד ינסח"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר