מעקב 'כיכר'

חרדים המשרתים בשירות לאומי נדרשו להחזיר את הכסף

זעקת החרדים המשרתים בשירות הלאומי והאזרחי שנחשפה ב'כיכר השבת', הובילה למעורבות ח"כים הפועלים בנושא, אך בינתיים, הביטוח הלאומי דורש להחזיר את המקדמה (אקטואלי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

מעקב 'כיכר השבת': חרדים המשרתים בשירות לאומי או אזרחי שכבר קיבלו מקדמה כדמי אבטלה, נדרשו על ידי הביטוח הלאומי להחזיר את הכסף.

המשרתים החרדים, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', קיבלו אישור מיוחד לעבוד בעבודה שנייה במקביל לשירות, כדי שיצליחו לפרנס את בני משפחותיהם.

כאשר הוציאו אותם, יחד עם מאות אלפים נוספים, לחופשה ללא תשלום (חל"ת) בשל משבר הקורונה, קיבלו סירוב מהביטוח הלאומי כאשר הגישו בקשה לקבלת דמי אבטלה.

הנימוק לסירוב: העובדה שהם מקבלים במקביל סכום כספי זעום מהשירות הלאומי / אזרחי. זעקתם, הגיעה לכנסת על ידי הח"כים קטי שטרית ויעקב אשר.

הח"כית לטובת החרדים: 'הכסף נועד ללחם' (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

אך במקביל לעבודת הכנסת בניסיון למצוא הסדר הגיוני, ופתרון למצוקת החרדים שכל חטאם מסתכם ברצונם להשתלב בשוק העבודה על ידי התנדבות בשירות האזרחי, דורשים כעת בביטוח הלאומי כי יחזירו את המקדמות שקיבלו.

רבים מהעובדים שהוצאו לחל"ת, קיבלו מקדמה כספית של כמה אלפי שקלים, כחלק מההתחשבות בעובדה שלא הספיקו לטפל ברבבות הפניות שהגיעו לביטוח הלאומי.

"אין לי שקל מיותר בבית. אדרבה, אני במינוס כלכלי בעקבות העובדה שהפסקתי את מרבית הכנסותי", אומר אחד מהם ל'כיכר השבת'. "מהיכן בדיוק אני אמור להביא עכשיו 5,500 ש"ח לביטוח הלאומי?".

הם זועמים. "אנחנו עובדים קשה, במקביל להתנדבות בשירות הלאומי, כדי להצליח לפרנס את משפחותינו. הדרישה להחזיר את המקדמה החלקית, תסבך אותנו כלכלית".

ח"כ יעקב אשר על חשיפת כיכר (מתוך שידורי ערוץ כנסת)

פניית 'כיכר השבת' לביטוח הלאומי לא נענתה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסמה במלואה, אם וכאשר תתקבל.

חברת הכנסת קטי שטרית מסרה כי "אני נדהמת מהדרישה ההזויה של ביטוח לאומי להחזיר את הסכום הזעום שקיבלו. מדובר בצעד תמוה ובלתי הגיוני. כפי שהבטחתי במליאת הכנסת, אהיה בקשר עם סגן השר משולם נהרי ואפעל לפתרון הסוגיה. המשרתים החרדים הם לא אזרחים סוג ב'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר