מבוכה

החלת הריבונות: נתניהו חייג, מלך ירדן לא ענה

עבדאללה סירב לענות לשיחת הטלפון של ראש הממשלה, ועיכב פגישה עם שר הביטחון בני גנץ, ברקע החלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

התקשורת הפלסטינית מצטטת גורם ירדני שסיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, חייג היום (שני) אל מלך ירדן, עבדאללה, כדי לדון איתו על החלת הריבונות.

לטענת הגורם, המנהיג הירדני סירב לקבל את השיחה. בנוסף, הוא הורה לעכב פגישה עם שר הביטחון בני גנץ, בנושא זה של הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביו"ש.

בראיון שהעניק בחודש שעבר ל"דר שפיגל" הגרמני, אמר מלך ירדן: "אם ישראל תספח חלקים מהגדה המערבית ביולי, הדבר יוביל להתנגשות גדולה עם ירדן".

סגנית יו"ר הכנסת: אצביע נגד מדינה פלסטינית (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הוא הוסיף, "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר. מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס וקיצוניות באזור".

"האם באמת זה הזמן, בעיצומה של מגפת הקורונה, לדון האם אנו רוצים פיתרון של מדינה אחת עבור ישראל ופלסטין, או שמא עלינו לדון כיצד נוכל להילחם ביחד במגפה? - פיתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה לנו להתקדם כאן".

המענה לשאלה האם הריבונות תוביל לביטול הסכם השלום ענה: "אני לא רוצה לאיים וליצור אווירה של מחלוקת, אבל אנחנו שוקלים את כל האפשרויות".

לגבי תמיכת מדינות ערב אמר כי "בישיבות הליגה הערבית ההצעה לפתרון של מדינה אחת עדיין נדחית בתוקף. כאשר הושקה התוכנית של מדינה אחת לפני כחצי שנה או שבעה חודשים, הוד מלכותו, מלך ערב הסעודית, אמר, 'לא, אנחנו עם הפלסטינים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר