"תנשמו עמוק"

צפו: עומר ינקלביץ מתעמתת עם חברי 'ישראל ביתנו'

שרת התפוצות עומר ינקלביץ התעמתה הערב עם חברי הכנסת מישראל ביתנו ואמרה: "יהודים בעולם על סף תהום, רבנים נפטרו ואתם רק מתווכחים. תהיו עסוקים במאחד" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שרת התפוצות עומר ינקלביץ התעמתה הערב (שני) במליאת הכנסת עם חברי הכנסת עודד פורר ואלי אבידר מישראל ביתנו ואמרה: "קהילות יהודיות בעולם על סף תהום, רבנים ראשי קהילות מתו, בתי ספר נסגרו ואתם עסוקים עכשיו בלהתווכח. במקום זה תהיו עסוקים במאחד ולא במפריד"

בנאומה במליאה אמרה: "הקורנה לא פסחה על שום מקום בעולם וגם לא על הקהילות היהודיות בעולם. יש עשרות קהילות יהודיות בעולם שנאבקות עכשיו בצורה קריטית עם משבר הקורנה. קהילות נסגרו, בתי כנסת נסגרו, בתי ספר נסגרו"

"ואיפה אנחנו כחברה ישראלית עבור אחינו בתפוצות? דווקא כעת אנחנו צריכים להרים את הדגל ולהגיד "אנחנו אתכם", מדינת ישראל מחוייבת לעם היהודי, בזמן הקריטי הזה, שהקהילות היהודיות במצוקה ואנו צריכים להיות שם בשבילם ובעבורם".

השרה ינקלביץ' ענתה לקריאות ח"כ פורר וח"כ אבידר מישראל ביתנו: "הכי קל זה להתווכח, הכי קל זה לריב, אנחנו נמצאים כאן עבור כל היהודים, עבור כל הקהילות של היהודים בעולם. בואו נעשה רשימה של 10 דברים שמאחדים ביננו ואח"כ גם נדבר על מה שמפריד ביננו".

"הקורנה הביאה אותנו לנקודה שכל הקהילות בעולם באמת במצב קשה. אנחנו עומדים בפני רגע היסטורי, נדבר על הערכים המשותפים, נדבר על העבר, על ההיסטוריה והמורשת שלנו".

עוד אמרה ינקלביץ: "אנחנו באירוע טרגי, קהילות יהודיות בעולם על סף תהום, קהילות נסגרו, רבנים ראשי קהילות מתו, בתי ספר נסגרו ואתם עסוקים עכשיו בלהתווכח. במקום זה תהיו עסוקים במאחד ולא במפריד"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר