החוק אושר

הנורבגי: ארבעה ח"כים חרדים בדרך לכנסת

מליאת הכנסת אישרה את החוק הנורבגי המאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מתפקידם בכנסת בכדי שבמקומם ייכנסו ח"כים חדשים. בסיעות החרדיות ייכנסו 4 ח"כים חדשים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי), בקריאה שנייה ושלישית, את החוק הנורבגי המאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מתפקידם כחברי כנסת בכדי לאפשר לחברי כנסת חדשים להיכנס במקומם למשכן.

בסיעות החרדיות צפויים לנצל את החוק ולהכניס לפחות ארבעה חברי כנסת חדשים. בש"ס צפויים להתפטר שלושת סגני השרים, יצחק כהן, משולם נהרי ויואב בן צור וב'דגל התורה' צפוי להתפטר סגן השר אורי מקלב.

הח"כים החדשים שייכנסו למשכן, מטעם סיעת ש"ס, יהיו כאלו שמעולם לא הושבעו לתפקיד חבר כנסת: אוריאל בוסו, סגן ראש עיריית פתח תקווה, ברוך גזהיי, נציג העדה האתיופית ומרצה בכיר לבעלי תשובה ויוסי טייב, נציג הקהילה הצרפתית.

אוריאל בוסו

ב'דגל התורה' צפוי להיכנס למשכן יצחק פינדרוס, מי שכבר שימש למשך מספר חודשים כחבר כנסת אך נאלץ לפנות את לשכתו לאחר שהכנסת פוזרה ו'יהדות התורה' לא הצליחה להשיג את המנדט השמיני.

החוק אושר הלילה בכנסת לאחר ש- 66 חברי כנסת תמכו בהצעה, מול התנגדותם של 43 חברי כנסת. המליאה דחתה את כל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק.

יצחק פינדרוס

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר שהציג את ההצעה אמר: "המטרה המרכזית של ההסדר הוא להבטיח שיהיו מספיק חברי כנסת פנויים לעבודה הפרלמנטרית ולשפר את ייצוג הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה. מאותה סיבה ניתן יתרון יחסי למפלגות קטנות ובינוניות שזקוקים ליותר ידיים עובדות בכנסת ובוועדות".

"אני נמנה על קבוצת ח"כים שנכנסה לכנסת בשעתו באמצעות החוק הנורבגי, והתרומה של כל הח"כים הללו לעבודת הכנסת הייתה משמעותית ביותר. קידמנו וחוקקנו חוקים רבים בקריאה שניה ושלישית, השתתפות ערה באופן מתמיד בוועדות הכנסת, זה לב ליבה של הכנסת".

יוסי טייב ( (ארז מיימון, הידברות))

ח"כ איילת שקד אמרה: "אנחנו נמצאים בתקופת משבר כלכלי מהקשים שידעה מדינת ישראל. אנשים עוד לא מבינים עד כמה המשבר הזה קשה, כי עוד יש כרגע את שלב המענקים, והחל"ת – במה שנקרא: עוד לא חטפו אתה בום".

"אבל עוד כמה חודשים, המגזר העסקי יחטוף את הבום, ואז הממשלה הזאת תשלם ביוקר על השרים המיותרים, התקנים המיותרים, והבזבזנות הזו, והיא תצטרך לתת דין וחשבון לבוחרים שלה."

סגן שר התחבורה חבר הכנסת אורי מקלב: "אישור החוק מהווה מכפיל כוח לנציגות החרדית ונותן את האפשרות להכניס עוד חברים לעבודת הכנסת העמוסה, דרשנו כבר בהסכם הקואליציוני ליישם את החוק בצורה הרחבה ביותר ואנחנו שמחים על אישרו.

ברוך גזהיי

"החוק הנורבגי יחזק את עבודת הכנסת, זהו דבר טוב ואנחנו מברכים על כך, כולנו רואים את המחסור בחברי כנסת פעילים ונמרצים כך שחוק זה ישביח את עבודת הכנסת".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג׳ובים הנורבגי. 110 מיליון ש"ח לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג׳ובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר