עשרות בבידוד

חשש מהתפרצות קורונה בביה"ח 'איכילוב'

בבית החולים איכילוב בתל אביב נמצאו 11 עובדים שנדבקו בנגיף הקורונה. ביניהם שלושה רופאים, שתי אחיות ועוד שישה עובדים נוספים. החשש: אי שמירה על ההנחיות (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית החולים איכילוב בתל אביב נמצאו 11 עובדים שנדבקו בנגיף הקורונה. ביניהם שלושה רופאים, שתי אחיות ועוד שישה עובדים פרה-רפואיים, מינהלה ומשק. ההערכה היא שהחולים נדבקו בנגיף במפגשים של הצוותים בזמן העבודה בהן על פי הדיווחים לא הקפידו על כל כללי הבטיחות הנדרשים בתקופה זו, כך על פי הדיווח ב-ynet.

על פי דיווחים מבית החולים, נערכו בכמה הזדמנויות ישיבות פרידה או מפגשים אחרים בהם השתתפו עשרות עובדים ובחלק ניכר מהזמן לא עטו מסיכת פנים כנדרש.

במקרה אחד, של מסיבת פרידה מסטודנטים שסיימו את ההתנסות במחלקה פנימית באיכילוב, השתתפו למעלה מ-20 אנשים ובחלק גדול מהזמן ללא מסיכה. זמן קצר לאחר המסיבה התגלה, כי אחד הרופאים ששהה בחדר הסגור חלה בקורונה יחד עם בני משפחתו. כל המשתתפים באירוע הוכנסו לבידוד והמחלקה שבה התרחש האירוע נסגרה לקבלת קהל ביום ראשון, אך מאז שבה לפעילות.

בעקבות האירוע והעלייה במספר המאובחנים בקרב חברי הצוות הרפואי באיכילוב, קיים בימים האחרונים מנכ"ל בית החולים פרופ' רוני גמזו שיחות וידאו עם העובדים בבית החולים והדגיש בפניהם את חשיבות השמירה וההקפדה על ההנחיות.

על פי נתוני משרד הבריאות מאמש, 690 אנשי צוותים רפואיים מכל רחבי הארץ שוהים כעת בבידוד, ובהם 97 רופאים, 210 אחיות ו-383 ממקצועות אחרים. 68 אנשי צוות מאיכילוב כעת בבידוד. זהו נתון חריג בהשוואה לבתי חולים בסדר הגודל של איכילוב. על פי הנתונים, במרכז הרפואי שיבא בתל השומר רק שמונה אנשי צוות שוהים בבידוד, וברמב"ם שישה.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה את אי-אכיפת הנהלים על ידי צוות המחלקה רק יום לאחר חידוד הנהלים. המחלקה ממשיכה לעבוד תוך גיבוי של כלל יחידות בית החולים לטובת המטופלים. לאנשי צוות רפואי יש את החובה העילאית ביותר במדינה לשמור על כל כלל ודוגמה אישית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר