אחרי הרגע האחרון

תקנות החירום לקורונה פקעו, ויחודשו היום

תקנות החירום שהותקנו לפני שלושה חודשים פקעו ולא חודשו בשל המתנה לרגע האחרון וסירוב של ח"כ יעקב אשר לדון בהן באמצע הלילה. התקנות יחודשו במהלך הבוקר (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלם, פול)

הלילה (שלישי), פג תוקפן של התקנות לשעת חירום שנקבעו בשל הקורונה ולא חודשו כנדרש בחוק. המשמעות החוקית: היום אין תוקף חוקי להגבלות ההתקהלות, אכיפת הבידוד הביתי, מדידת החום ואכיפת המסכות במקומות ציבוריים.

האשמים באי חידוש התקנות הן הקואליציה שהחליטה לדחות את הדיון בנושא לרגע האחרון, ויו"ר וועדת חוקה ומשפט ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' שסירב הלילה לכנס דיון בנושא בטענה שלא ניתן לכנס את כל הצוותים המקצועיים והאנשים שצריכים להגיע לדיון כזה בזמן קצר כל כך. כזכור, הלילה אושר החוק הנורבגי וח"כ היו כבר במשכן בכל מקרה.

על פי החוק תקנות שעת חירום פוקעות אחרי שלושה חודשים מיום התקנתן, אלא אם כן הוארכו בחוק. הממשלה הביאה לכנסת חוק שיעגן את התקנות, אך הוא טרם עבר את כל ההליכים. חברי הכנסת הספיקו לאשר אותו רק בקריאה ראשונה, ובמהלך היום הוא צפוי לעלות בוועדת חוקה, חוק ומשפט להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

הכנסת פרסמה הודעה לפיה הוועדה תתכנס ב-11 בבוקר לצורך הארכת התקנות, כיוון שהחוק יפקע בלילה שבין שלישי לרביעי, אולם כעבור כמה דקות יצאה הודעה מתוקנת לפיה התקנות למעשה כבר פקעו. המטרה, לפי גורמים המעורים בפרטים, היא להשלים את החקיקה והאישור עוד היום כדי להחזיר את סמכויות האכיפה.

לנוכח גל התחלואה של הימים האחרונים, במשרד הבריאות והמל"ל מבקשים לבטל חלק מההקלות, אך השרים לא מסכימים להחזיר אותן וכרגע רק הוקפאו הקלות חדשות עד להתבהרות המצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר