מאיים ומשכנע

האזהרה של מלך ירדן: הסיפוח מסכן את היציבות

עבדאללה מלך ירדן ערך שיחת וידאו עם מחוקקים אמריקאים בניסיון לשכנע אותם כי הסיפוח הישראלי יפגע ביציבות האזור. בעולם הערבי לעומת זאת לא כולם משוכנעים בכך (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עבדאללה מלך ירדן (צילום: פלאש 90)

עבדאללה מלך ירדן פועל כנגד הסיפוח הישראלי החד צדדי לשטחי יו"ש. המלך ערך אתמול (שלישי) שיחת ווידאו עם חברי קונגרס אמריקנים, והזהיר כי תכנית הסיפוח הישראלית של חלקים מהגדה המערבית "מאיימת על היציבות במזרח התיכון".

לטענתו של עבדאללה, השלום יבוא רק עם "הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, ריבונית, וברת קיימא – עם ירושלים המזרחית כבירתה".

הירדנים כבר מתבטאים במשך תקופה כנגד הסיפוח, המלך הירדני הביע את התנגדותו לתכנית גם בראיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל". כמו כן, בשבוע שעבר שר החוץ במדינה איימן א-ספדי אמר כי מהלך חד צדדי יביא לתוצאות "קטסטרופליות", ולא יעבור ללא תגובה ירדנית זאת למרות שכל תגובה ירדנית הקשורה להסכם השלום בין המדינות רק יפגע בירדן, שכן ישראל לא מקבלת מאומה מהסכם לעומת הירדנים שנהנים מכמויות של מים המועברות אליהם כל הזמן.

אך מתברר כי לא כל העולם הערבי חולק עם הירדנים את הדאגה מהסיפוח. שר החוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגאש, אמר דווקא כי בסוגיות מסוימות – ניתן לעבוד לצד ישראל למרות המחלוקות. השר הוסיף ואמר כי התקשורת עם ישראל חשובה, וצפויה להניב תוצאות טובות יותר בהשוואה לדרכים שונות שנוסו בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר