מלחמות הדת חוזרות?

הנציג הרוסי מאיים על ויז'ניץ בגלל הקצאה: "יהיה פוגרום"

ההקצאה שהובטחה לחסידות ויז'ניץ - מרכז, ברובע ח' באשדוד, מעוררת סערה ומציתה את מלחמות הדת בעיר • נציג המגזר הרוסי קרא לתומכיו: "אם חלילה זה יקרה - זה יהיה פוגרום" • צפו (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מלחמות הדת חוזרות לאשדוד? הקצאה שהובטחה לחסידות ויז'ניץ-מרכז, ברובע ח' בעיר אשדוד, מעוררת סערה ונראה כי היא מציתה מחדש את מלחמת הדת בעיר, בין החרדים לחילונים.

לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד, בו נראה חבר המועצה מהקואליציה, מסית נגד חסידי ויז'ניץ ואף קורא לחולל פוגרום.

הרקע לסערה האחרונה, היא הבטחה שניתנה על ידי ראש העיר יחיאל לסרי לחסידי ויז'ניץ-מרכז לקבל הקצאה במהלך הקדנציה ברחוב הנרקיס ברובע ח' בעיר אשדוד, באזור שרובו אזור חילוני.

במהלך הפגנה שנערכה השבוע, של חברי מועצה מהקואליציה בעד הציבור החילוני ונגד הענקת ההקצאה לחסידות, יצא חבר המועצה אלי נכט, נציג המגזר הרוסי, ומי שעתיד להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר בעוד כשנה, בהסתה חמורה נגד המגזר החרדי.

נכט קרא לפעיליו מהמגזר הרוסי ואמר: "התפקיד שלכם חברים: היא להרים קול וזעקה, ולגרום לכל אחד להבין שבעיר הזאת זה לא יתכן בשום פנים ואופן".

נכט החריף את הטון ואיים: "ואם חלילה זה כן יקרה - זה יהיה פשוט פוגרום. זה התפקיד שלכם".

גם שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר הצטרף להפגנה נגד ההקצאה לחרדים, ואמר: "בשמי ובשם סיעת 'אשדוד ביחד', ולאחר בדיקת הסוגיה, אבהיר, שאנו מתנגדים לבנייה של מוסד הדת האמור בשטח שברחוב הנרקיס".

"לטעמנו", הוסיף כצנלסון, "נוכח המרקם הקיים והתנגדות של התושבים הגרים בסביבת המקום ברובע זה, אין הצדקה, סבירות והגיון בבניית מוסד דת האמור בשטח ההקצאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר