בשלומי מודאגים

מחדל: חדר מלבנון ונתפס רק על ידי אזרחית

מהגר עבודה סודני הצליח לחדור לגבול ישראל מלבנון ולא התגלה על ידי מערכת הביטחון רק לאחר שתושבת שלומי ראתה במפתיע גבר זר מתחבא מתחת לביתה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השב"ח לאחר שנלכד (צילום: לירון כהן)

הבוקר (רביעי), נמסר מדובר צה"ל כי זוהתה חצייה של חשוד משטח לבנון לשטח ישראל. החשוד נעצר על ידי כוחות צה"ל והתברר כי מדובר בסודני מהגר עבודה. ברדיו צפון נחשף כי מי שאיתר את השב"ח לא הייתה המשטרה או הצבא אלא תושבת שלומי שהופתעה לראות אדם מבוהל מתחבא ליד ביתה. התושבים בשלומי זועמים על המחדל הביטחוני שבקלות יכל להפוך לאירוע טרור חמור במיוחד.

גבי נעמן, ראש מועצת שלומי כתב בדף הפייסבוק שלו על האירוע כשהוא מביע את זעמו על התופעה שמסכנת את תושבי שלומי, "הבוקר בשעה 04:38 הוקפצה כיתת הכוננות של שלומי עקב התראת חדירה בגדר הגבול. כוחות ביטחון רבים נפרסו בשכונות הצפוניות שלנו. מסוקים, רחפנים ופצצות תאורה שולבו באירוע. לקראת השעה 07:00 בבוקר נתפס אזרח סודני בתוך תעלת ניקוז צמוד לקיר הדיירים בשכונת מורד ההר".

"נודע לי כי תושבת השכונה ראתה את הסודני והתקשרה למוקד 100 למשטרה רבש"ץ הישוב שגיא וקנין הקפיץ את כיתת הכוננות ומכאן צהל לקח פיקוד", כתב נעמן והוסיף, "בשיחה עם מפקד האוגדה העלתי את שאלותיי ודאגתי מכך שאין ביטחון מוחלט לתושבי שלומי והיום הזה למזלנו עבר בשלום".

"כתבתי מכתב הבוקר למפקד פיקוד הצפון האלוף אמיר ברעם ודרשתי פגישה דחופה ותוכנית לאבטחת הישוב שלומי מחדירות מהגדר. בעיניי זה מחדל ואין לי כל כוונה לעצום עיניים. מאמין ומעריך את צה"ל ויחד עם זאת מה שקרה הבוקר אסור שיקרה שוב. פיק לקחים גם אנו במועצה וכן מול צה"ל", הצהיר נעמן.

בחודשים האחרונים מדובר כבר בתופעה של ניסיונות חדירה מלבנון של מהגרי עבודה וכבר כמה פעמים היו מקרים שהם נתפסו רק בשטח ישראל מה שמלמד על מחדל ביטחוני מסוכן שיש לתת עליו את הדעת בדחיפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר