עוקף בג"ץ

דרעי מקדם חוק גיור: 'אין לנו את איווט ובנט'

לאחר פסיקת בג"ץ כי על המדינה להכיר בגיורים פרטיים, פנה שר הפנים אריה דרעי לנתניהו, עם חוק גיור חדש - שיכיר רק בגיורים ממלכתיים • ליברמן תוקף, "זו כפייה חרדית" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דרעי וליברמן, בימים אחרים (צילום: ארכיון 'כיכר')

לאחר פסיקת בג"ץ כי על המדינה להכיר בגיורים פרטיים, פנה היום (רביעי) שר הפנים אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו, עם חוק גיור חדש - שיכיר רק בגיורים ממלכתיים.

דרעי הגיש לנתניהו תזכיר חוק, שיבלום הלכה למעשה כל גיור פרטי בישראל, גם של בתי החרדיים, ובעיקר של הגיורים הרפורמיים והקונסרבטיביים.

זו לא הפעם הראשונה שדרעי מנסה לקדם חוק כזה, בקיץ 2017 הגיש דרעי חוק דומה, אך זה לא קודם בשל העימות החריף עם היהדות הרפורמית בארה"ב - לה יש השפעה גדולה על נתניהו. ככל הנראה, בשל המשבר החריף בארה"ב, דרעי מנסה לקדם שוב את החוק הזה.

בראיון הערב ל'קול חי' אמר דרעי, "פניתי לביבי להפיץ תזכיר חוק שיכירו רק בגיור ממלכתי במדינת ישראל. אין לנו את 'ישראל ביתנו' שנלחמו נגד זה".

"אין לנו גם את מפלגת 'ימינה' שלפחות חלקם נלחמו בזה כי הם רצו לדאוג לארגון 'צוהר'. היום יותר קל לקדם את זה. אני לא מאמין שבנט אומר שלא דאגנו לו - אני היחיד שהסכמתי לוותר על שר בממשלה כדי שהם יכנסו".

בתגובה לדברי דרעי אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "שמענו את אריה דרעי מצהיר הערב, כי הוא מקדם את החוק לפיו יוכר בישראל אך ורק גיור ממלכתי".

ליברמן תוקף את דרעי בנושא הדיור כבר ב-2015

"הצהרה זו", הוסיף איווט, "באה כהמשך ישיר להתנכלות לציבור העולים מבריה"מ לשעבר ע"י משרד הפנים שדרעי עומד בראשו. ולכן נאמר זאת בקול צלול וברור: אחרי הבחירות הבאות אנו נדאג להקים קואליציה ללא כפייה חרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר