תקציב עתק

תטמיעו טכנולוגיה בעסק? תקבלו מענק שמן

משרדי האוצר והכלכלה סיכמו ביניהם על הקצאת 130 מיליון ש"ח לצורך עידוד בעלי עסקים להטמיע טכנולוגיות חדשות בבתי העסק, תוך ניצול ההזדמנות בתקופת הקורונה (כלכלה)

קניות בקורונה (צילום: שאטרסטוק)

תופסים טרמפ על הקורונה? משרדי האוצר והכלכלה, החליטו לנצל את המצב ועודד הטעמת טכנולוגיות חדשות בבתי עסק. לצורך כך, הודיעו היום (חמישי) במשרד האוצר על הקצאת תקציב בסכום של 130 מיליון שקל.

מה שעומד מאחורי המהלך זה הרצון לתמרץ עסקים שיקדמו הטמעת טכנולוגיית סליקת תשלומים ללא מגע; סיוע לביצוע התאמות להנחיות התו הסגול; ושדרוג תשתיות התקשורת של העסק.

מדובר על שלוש תוכניות לתמרוץ וסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים בתקופת הקורונה. התוכניות יפורסמו בימים הקרובים באתר הסוכנות לעסקים. התקציב לכך יגיע ממשרד הכלכלה, על ידי הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים.

סליקת תשלומים מתקדמת

המענק מיועד לעסקים שטרם הטמיעו את הטכנולוגיה ומחזור הסליקה שלהם בכרטיס נוכח שאינו עולה על 100 מיליון שקלים. גובה המענק יקבע על בסיס הוצאות בגין הטמעת התקן בעמדת המכירה, ויינתן בגין 80% מעלות ההוצאות.

העיקר שהסך הכולל לעמדת מכירה לא יעלה על 2,500 ש"ח כולל מע"מ. כל עסק זכאי לקבל סיוע עבור הסבה של עד 20 מסופים, כשהסכום המרבי שעסק יוכל לקבל יעמוד על כ-50,000 ש"ח.

למה ההטמעה כל כך חשובה? במשרד הכלכלה מסבירים: "הטמעת הסליקה בתקן EMV המתקדם תבטל את הצורך להעביר את כרטיס החיוב אל הקופאי ובכך תפחית מגע במשטחי מגע המוניים".

"כמו כן, יתאפשר ביצוע תשלומים ללא מגע (Contactless), בכרטיסים תומכים, ויתאפשר גם תשלום באמצעות אפליקציות תשלום מתקדמות. כניסת הטכנולוגיה תאפשר בין היתר כניסת שחקנים חדשים לשוק התשלומים בישראל ותקדם את התחרות בשוק".

"מטרת המענק משולשת", מסבירים במשרד, "כדי להאיץ השימוש באמצעי תשלום מתקדמים כגון אפליקציות תשלומים כחלק משיפור השירות לצרכן והפחתת עליות העסקה, סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בעת משבר הקורונה, וכן מניעת הדבקה בקורונה בשל צמצום המגע".

יצוין כי כבר בנובמבר 2019 הודיע בנק ישראל כי עד נובמבר 2020, עסקים עם מחזור סליקה בכרטיס נוכח מעל 100 מיליון ש"ח בשנה יידרשו להטמיע מערכת סליקת תשלומים בתקן EMV (למעט החרגות מסוימות), המאפשר תשלום ללא מגע ונחשב למתקדם ומאובטח יותר.

לשאר העסקים (למעט החרגות מסוימות), ניתנה תקופה ארוכה יותר להטמעת התשלום החכם (עד ליולי 2021). משבר הקורונה משנה תוקף לחשיבות המעבר לתשלומים בתקן ה-EMV, ובהתאם למתווה בנק ישראל, משרד האוצר והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מקימים קרן בסך 80 מיליון ש"ח למתן מענקים לעסקים קטנים ובינוניים להטמעת הסליקה בתקן EMV.

איך העסקים יממשו את המענק

מימוש המענק יעשה בשני שלבים: בשלב הראשון, העסק יגיש בקשת זכאות לקבלת סיוע שתכלול הערכה לעמדות המכירה שהעסק מתכוון להסב.

הבקשה תעשה באמצעות טופס דיגיטלי באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. עם שליחת הטופס יקבל העסק אישור זכאות בדוא"ל.

נתניהו וכ"ץ מודיעים על המשך הוזלת מחירים - ביום ראשון השבוע (דוברות)

לאחר המעבר ל-EMV, יגיש העסק דרישת תשלום בצירוף מסמכים רלוונטיים. במידה והבקשה תקינה, התשלום יועבר לעסק עד 10 ימי עסקים מהגשת דרישת התשלום. מענקי סיוע למימון ההתאמות הנדרשות לעסקים על מנת להמשיך לפעול תחת מגבלות התו הסגול

מטרת התכנית לאפשר ולעודד כמה שיותר עסקים לחזור לשגרה וכן להתאים את עצמם לעבודה בשגרת הקורונה.

כמה זה יעלה לנו?

במשרד האוצר מדברים על עלות תקציבית מוערכת של כ-30 מיליון שקלים. שנועדה לסייע לעסקים שיבחרו לשדרג את העסק לרבות מעבר למסחר מקוון לרבות סליקה, שילוח והוצאות נלוות.

מטרת המענק לאפשר לעסקים לשדרג את העסק ולהתאימו למגבלות הנדרשות כעת, וכן להתכונן להמשך פעילות, גם במקרה של חידוש הסגר וכן לכסות בין היתר רכישה והתקנה של ציוד והתאמות פיזיות שנועדו להתאים העסק לתו הסגול, לרבות מחיצות.

גובה המענק יקבע כנגד הוצאות העסק על ההתאמות הנדרשות, ויכסה כ-50% מגובה ההוצאות ועד כ-5000 שקל לעסק לא כולל מע"מ.

עסק המעוניין לקבל המענק יכול להגיש "בקשת זכאות" לקבלת הסיוע באמצעות טופס דיגיטלי באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה.

עם שליחת הטופס, יקבל העסק מייל עם אישור זכאות שיעמוד בתוקף עד לתאריך 30.9.2020. מרגע אישור הזכאות, תשלום יועבר לבית העסק עד 10 ימי עסקים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר על התוכנית: "אני שמח לבשר על שלושה תמריצים משמעותיים נוספים לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים המתמודדים עם השלכות משבר הקורונה".

"יחד עם קידום טכנולוגיות חדשות, קידום תשתיות וסיוע תזרימי נוסף לעסקים. צעדים אלו מהווים חלק בלתי נפרד מהפעולות שאני מוביל מכניסתי לתפקיד על מנת להביא לצמיחת העסקים, המשק והכלכלה הישראלית".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הוסיף על דברי כ"ץ: "מדיניות ה"כלכלה האנושית" אותה אנו מנהיגים במשרד הכלכלה, רואה את העסקים הקטנים כגורם משמעותי בתהליך ההשבה לעבודה. אנו מחויבים לסייע להם. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להטמיע טכנולוגיות ושיטות עבודה שיקלו ויוזילו את הוצאות העסקים הקטנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר