אחרי ההכחשות

המסמך חושף: השוואת תנאים לראש הממשלה החליפי

ועדת הכספים תדון בבקשה שהוגשה על ידי משרד ראש הממשלה להשוות את תנאי ראש הממשלה החליפי במעון, רכב ובאירוח • נתניהו או גנץ: מי העלה את הדרישה? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ביום שלישי הקרוב, ידונו בועדת הכספים של הכנסת "להתאים את הוראת השעה להחלטת שכר שרים וסגני שרים, כך שתחול גם על רה"מ החלופי בתנאים הזהים לתנאיו של רה"מ".

הכתבת הפרלמנטרית של חדשות 12, דפנה ליאל, פרסמה את חבילת ההטבות ממנה יהנה ראש הממשלה החליפי בני גנץ, ומי שיחליף אותו בתפקיד באמצע הקדנציה - בנימין נתניהו.

לפי הדיווח, תיקון הוראת השעה תכלול בין היתר שירותי מעון, כוח אדם, הטבה בשווי השימוש המקסימלי לרכב ושירותי אחסון על חשבון המדינה.

במסמך נכתב כי "שירותי המעון יינתנו על ידי צוות העובדים במשרד ראש הממשלה לרבות עובדי המעון הרשמי, אולם המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה רשאי לאשר שהשירותים יינתנו בדרך אחרת".

ישיבת הממשלה, היום

"המדינה תעמיד לרשות ראש הממשלה החליפי במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, הוצאות שוטפות, לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

"ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה, ובלבד שמעונם הפרטי אינו מנוהל על חשבון אוצר המדינה".

בנוסף, "מס הכנסה שהוטל על ראש הממשלה בתקופה שמיום ה-1 בינואר 2009 עד יום 31 בדצמבר 2017 בשל הכנסה הנובעת מתשלומים, שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

כמו כן, עולה מהמסמך שחשפה דפנה ליאל כי "גם ראש הממשלה החליפי לא יאלץ לשלם גילום מס מלא כתוצאה משדרוג הרכב לצורכי מיגון".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. וועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסנולי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר