"חייבים להגביר אכיפה" • צפו

בני ברק עוברת את העיר תל אביב במספר החולים החדשים

המנכ"ל החדש של משרד הבריאות עדכן את הציבור בישראל על ההתפרצות המחודשת של הקורונה; ל'כיכר השבת' נודע, כי בני ברק עוברת את ת"א במספרם של החולים שהתגלו בימים האחרונים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופסור חזי לוי, ערך הערב (ראשון) תדרוך אודות התפרצות הקורונה העכשווית בישראל, שהועבר כאן ב'כיכר השבת' בשידור חי. בתוך כך, ל'כיכר' נודע כי בני ברק עוברת את תל אביב במספרם של 'החולים החדשים'.

"אנחנו מודאגים ממספר החולים היומי", הדגיש לוי בדבריו. "הנתונים מלמדים על התפשטות קהילתית רחבה. חייבים להגביר אכיפה, כדי להוריד את קצב ההדבקה".

הפרופ' הוסיף: "אין תחליף למסכה, שמירת מרחק והיגיינה. חייבים להגביר את האכיפה ולבצע בדיקות על פי מדיניות מקצועית ברורה. אתמול הוריתי על פתיחת שלוש מחלקות קורונה נוספות. כל הדברים הללו נעשים תוך הערכות מצב תדירות. ראש הממשלה מעורב מאוד, ונותן דעתו והנחייתו".

"אם התחלואה בחודשים קודמים היתה באחוז ניכר בקרב שבים מחו"ל, הרי שכרגע זה לא קיים, והתחלואה היא קהילתית. הדבר הזה מטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה והתחקירים האפידמיולוגיים", הוסיף הבכיר.

עוד בישר פרופ' לוי: "אנחנו מתחילים לבצע את הבדיקות הסרולוגיות למדגם של 75 אלף בני אדם, אחרי שבחנו יכולות של כמה חברות. הבדיקות יוכלו לגלות תחלואה חודשיים אחורה".

בני ברק. אילוסטרציה (צילום: מוטי גרין)

בתוך כך, ל'כיכר השבת' כאמור נודע, כי העיר בני ברק עוקפת את תל אביב במספר החולים החדשים בשלושת הימים האחרונים.

הנתונים מורים, כי 67 חולי קורונה חדשים התגלו בבני ברק, זאת לעומת 57 בלבד בכל תל אביב. העיר הניצבת בראש הרשימה היא ירושלים, עם 72 חולים ב-3 הימים האחרונים.

עוד ברשימה: באר שבע, 48, בת ים 47, פתח תקווה 28, אשדוד 28, ערערה 24, נתניה 24, חולון 21, טבריה 18, חיפה 17, ראשון לציון 16, רמת גן 12, אלעד 10, בית שמש 7, רהט 5, ביתר עילית 3 ומודיעין עילית עם חולה חדש אחד בשלושת הימים האחרונים.

סיכום הנתונים העדכניים, שעלו לפני שעה קלה באתר משרד הבריאות: מספר הנפטרים עולה ל-306, בישראל ישנם נכון להערב 4743 חולים פעילים - מהם 40 במצב קשה ו-53 בינוני. 15,685 ישראלים החלימו עד כה מהנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר