'מאחורי הקלעים'

"ג'ארד קושנר מנע שיחה בין הנשיא טראמפ לנתניהו"

היועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, חושף בספרו החדש כי כאשר טראמפ שקל לפגוש את שר החוץ האיראני מנע חתנו של הנשיא מנתניהו לשוחח עם טראמפ בנושא (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וג'ראד קושנר בפגישתם בארץ (צילום: מטי שטרן, השגרירות האמריקאית בישראל)

התקשורת האמריקאית ממשיכה לפרסם קטעים מעניינים מספרו החדש של מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ - ג'ון בולטון. הספר שיצא רק מחר (שלישי), מעורר סקרנות רבה שכן בולטון מבטיח לחשוף בו את מאחורי הקלעים של הממשל.

בקטע מעניין נוסף שפורסם, עולה כי כאשר האמריקאים שקלו שטראמפ יפגוש את שר החוץ האיראני מוחמד זריף, ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את הפגישה וביקש לשוחח עם הנשיא, אך חתנו היהודי של הנשיא ג'ארד קושנר מנע מנתניהו את השיחה בטענה שאין זה מן הראוי שמנהיג זר יתערב בשיקולי הפגישות של ארה"ב.

הסיפור הזה מסביר את יחסו של נתניהו על פי הדיווחים הקודמים מהספר כנגד קושנר, זאת למרות שנתניהו עצמו הכחיש באופן נחרץ את הדברים וטען כי בין השניים מערכת יחסים טובה ויציבה.

המקרה היה בשנה שעברה סביב פסגת ה-G7 בביאריץ, אז הבין בולטון כי שר החוץ האיראני אמור לנחות שם. בולטון חשש כי יש דברים בגו ושלח פתק לתוך הפסגה לטראמפ בניסיון לברר במה מדובר, ואז ענה לו הנשיא כי עמנואל מקרון, נשיא צרפת הציע לו לפגוש את זריף. בולטון התנגד באופן נחרץ לפגישה ואף שקל להתפטר במידה והיא תצא אל הפועל.

לאחר מכן, מתאר בולטון כי שוחח עם מזכיר המדינה פומפאו, שקיבל שיחה מראש הממשלה נתניהו, על רקע הדיווחים שטראמפ מתכוון להיפגש עם זריף. "הוא ניסה ללחוץ לדבר עם טראמפ. כשהגענו למלון דיברתי שוב עם פומפאו בזמן ההמתנה לפגישה עם טראמפ בחדרו, ואמרתי לו שאעשה כל שביכולתי בנוגע לשיחה של נתניהו", הוא כותב.

"אמרתי גם שאני נחוש לנסות עוד פעם לשכנע את טראמפ לא לפגוש את זריף". הוא מתאר שנתניהו ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר התקשרו גם אליו, והוא הבהיר שהוא מרגיש כמו "חיל הפרשים" - משמע לא בטוח שיוכל למנוע את הפגישה.

בולטון מתאר שבסופו של דבר, שוחח חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר עם השגריר האמריקני בישראל דייוויד פרידמן. קושנר הבהיר לו שהוא לא יאפשר לשיחה בין נתניהו וטראמפ להתקיים. "עכשיו אנחנו יודעים מי עצר את כל השיחות לטראמפ", מאשים בולטון בספרו. "קושנר הסביר שהוא מנע את השיחה ועצר מאמצים קודמים של נתניהו, מכיוון שהוא לא חשב שזה ראוי לאפשר למנהיג זר לדבר עם טראמפ בנוגע לפגישות אפשריות שלו".

לבסוף הפגישה בין טראמפ לזריף לא יצאה אל הפועל, אך בולטון לא מספר בספרו את הסיבה לכך.

בולטון מותח ביקורת בספר על ממשל טראמפ, ומשבח את ישראל, על רקע התקיפות בסוריה על יעדים איראניים. "זה לא מאורע נדיר, מאחר שבניגוד לממשל טראמפ, ישראל לא מהססת לחסל איומים באפשרות הראשונה".

הוא חושף בנוסף, כי טראמפ גם הבטיח לנתניהו גיבוי אם זה יחליט שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן. עם זאת, טראמפ לא הציע שארה"ב תתקוף בעצמה את האיראנים. "טראמפ פעל למען יציאתה של ארה"ב מההסכם (עם איראן), והסברתי לו ששימוש בכוח נגד הגרעין האיראני זה הפתרון היחיד", מתאר בולטון וממשיך: "'תגיד לביבי', אמר לי טראמפ, 'שאם הוא ישתמש בכוח מול איראן אני אגבה אותו. אני כבר אמרתי לו, אבל תגיד לו אתה עוד פעם'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר