טור פוליטי

"קואליציה שברירית" // גואל ועקנין

בעבר הצהיר גנץ: "אני לא שומע טוב באוזן ימין, זה בגלל רובה ה – 16M", כנראה שזה גם מה שמונע ממנו לשמוע את הסופה הפוליטית ההולכת וקרבה ולהתכונן אליה (טור, פוליטי)

גואל ועקנין | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: מיכאל אבוטבול)

"הקואליציה הנוכחית שבירה ועלולה להתפרק בכל רגע", אמר בכיר במערכת הפוליטית, בעת שנכח בפורום מסוים בסוף השבוע האחרון. אמר וחתם בזה. כשאחד כמוהו משחרר אמירה מהסוג הזה, ולא בעת תדרוך פוליטי, הדברים מקבלים משמעות כבדת משקל.

כבר מרגע כינון הממשלה הנוכחית היה ברור שאין שום מכנה משותף אמיתי בין נתניהו לבין גנץ, שזה בדיוק כמו היעדר מכנה משותף בין דודי אמסלם למירב כהן.

בעוד שהאינטרס של הראשונים היה להגיע לפתיחת משפט נתניהו מעמדת ראש ממשלה מכהן, האינטרס של השניים היה להימנע ממערכת בחירות נוספת שתחזיר אותם לגודלם האלקטורלי האמיתי, מה שיצמצם את כח המיקוח שלהם באופן דרמטי.

בנימין נתניהו הוא מהפוליטיקאים הטובים ביותר שקמו בישראל, ובמשחק שלו מול בני גנץ הוא לא צריך להתאמץ, זה לא כוחות. מהרגע בו נתניהו גרם לגנץ להכריז על פירוק 'כחול לבן', הוא למעשה הכניס אותו לכלוב של זהב בו הוא נותן לו לראות את הארץ הטובה אבל חלילה מלתת לו ליהנות ממנה.

אליבא דנתניהו, אם גנץ מעוניין להיות ראש ממשלה, עליו להתמודד, לנצח ולהרכיב ממשלה, הא ותו לא. אין שום דרך אחרת שתכניס אותו לבלפור, גם חברי מפלגתו מתחילים להפנים את המצב.

אל התפיסה הרווחת הזו מצטרפים הסקרים האחרונים המתפרסמים מידי שבוע, סקרים המעלים יותר מחיוך על פניהם של יושבי בלפור בואכה קיסריה. כל מי שחי את עולם המחקר יודע שתוצאות הסקרים מראים על מגמה ובהנחה שהבחירות מתקיימות סמוך ונראה למועד פרסומם וכל דחייה יכולה להיות קריטית.

נתניהו מבין שחייו הפוליטיים תלויים כיום בכמה גורמים, הגל השני של נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי שייגרם ממנו הם רק חלק מהבעיות שיכולות לרסק אותו אלקטורלית ובתוספת ההתבטאויות יועציו של גנץ וחברי מפלגת כחול לבן נתניהו מבין שהוא צריך לחשב מסלול מחדש.

בעבר הצהיר גנץ: "אני לא שומע טוב באוזן ימין, זה בגלל רובה ה – 16M", כנראה שזה גם מה שמונע ממנו לשמוע את הסופה הפוליטית ההולכת וקרבה ולהתכונן אליה.

  • הכותב הינו יועץ אסטרטגי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר