פרסום ראשון

למרות גילם: בקשה להארכת כהונת רבני אלעד

מזכיר מועצת הרבנות שיגר לרבנים החברים במועצה בקשה להארכת כהונתם של הגר"מ מלכה והגרש"ז גרוסמן באלעד. מקורבי הרב הספרדי טוענים כי הוא צעיר מגילו כפי שמופיע בתעודת הזהות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בסיון תש"פ | 22.06.20
(צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: הרבנות הראשית לישראל מעוניינת בהארכת את כהונתם של רבני העיר אלעד הנוכחיים, הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן והגאון רבי מרדכי מלכה.

חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל קיבלו בשעה האחרונה (שני) בקשה ממזכיר המועצת, להאריך את כהונתם של רבני העיר אלעד, למרות הגעתם הקרובה לגיל 70.

"נבקש את עמדת חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בנושאים כדלהלן", כותב מזכיר מועצת הרבנות הרב יצחק דניאל, כשכאמור בין היתר הוא מציין את "הארכת כהונת רבני העיר אלעד".

ל'כיכר השבת' נודע, כי גם הרב מלכה עצמו שלח מכתב לחברי מועצת הרבנות הראשית, בבקשה לאשר את הארכת כהונתו.

עוד נודע, כי הרב האשכנזי של העיר הגרש"ז גרוסמן מציין בשנה זו את שנתו ה-70, ואילו באשר לרב הספרדי הגר"מ מלכה ישנם חילוקי דעות על גילו האמיתי.

בתעודת הזהות שלו מופיע כי כבר בשנה זו יציין הרב מלכה את שנתו ה-70, מה שאכן מחייב הארכה זריזה של הרבנות הראשית. לעומת זאת במשפחתו טוענים, כי יחגוג גיל 70 רק בעוד שלוש שנים.

"תעודת הזהות אינה משקפת, כי הרב עלה לישראל ממרוקו בזמן שלא הנפיקו תעודות זהות... כך שהנכתב בה אינו משקף את גילו האמיתי", מסבירים מקורבים לרב מלכה.

הרב הספרדי של אלעד על מצב בני עדתו בעיר. ארכיון (ללא קרדיט. תמונה: יעקב כהן)

כזכור, בשנת תשנ"ז התמנה הרב מלכה לרב העיר אלעד, בתמיכת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומפלגת ש"ס. בשנת 2014 הוא הודיע על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לירושלים, אך בבחירות שהתקיימו לא זכה לתמיכה של איש מאנשי הגוף הבוחר.

הרב גרוסמן מכהן כרבה של העיר אלעד מאז הקמתה, ועד היום. קודם לכן הוא כיהן כמזכיר וועדת הרבנים של דגל התורה, ולפרק זמן קצר היה רב הקהילה הליטאית בפתח תקווה ומועמדו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל לרבה של מודיעין עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר