"אוי להם, לגרש אותם"

הפוסק הבכיר: "מי שמגיע לבית כנסת ללא מסכה - רוצח"

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, יוצא במתקפה חריפה נגד אלו המגיעים לבית הכנסת ללא מסכה ומכנה אותם רוצחים: "אוי להם מדין שמים. הם רוצחים!" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשבועות האחרונים החלה התרופפות בשמירה על הנחיות במשרד הבריאות, בעיקר בנושא עטיית המסכות בבתי כנסת, מה שמסכן את המתפללים ומדאיג את בכירי משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, יוצא הבוקר (שלישי) במתקפה חריפה נגד אלו המגיעים לבית הכנסת ללא מסכה ומגדיר אותם רוצחים.

הרב מוצפי נשאל על ידי אחד מתלמידיו: "אותם שבאים לבית ה' בלי מסכות ומסכנים את בית הכנסת בהוצאה כספית וסגירה אין זה דין של ביטול תורה?".

בתשובתו תקף הרב את אלו המסכנים את חיי המתפללים ומגיעים ללא מסכה לבית הכנסת: "מה ביטול תורה? הם רוצחים! יש כיום למעלה מ -4000 חולים, מאות מתים, וכמה סבל צער והפסדים כספיים, ייסורים נוראיים לכל בני המשפחה. ועוד לא התייחסנו לאותם עשרות אלפים הנזקקים להיכנס לבידוד!".

הרב סיים את תשובתו באזהרה חמורה: "אוי להם מדין שמים, עוד 3 חדשים יום הדין בו שלשה ספרים נפתחים".

בקורונה, תהיו ליטאים // ישי כהן

שאלה נוספת שהגיעה לשולחנו של הרב מוצפי ועסקה בנושא המסכות: "מה נאמר לאנשים בבית הכנסת שמסרבים לעטות מסכה בתוך בית הכנסת, גם אחרי שמפצירים בהם?".

בתשובתו כתב הגרב"צ מוצפי: "תגרש אותם משם, רוצחים המה".

כזכור, אמש פסק רבה של אלעד, הגאון רבי מרדכי מלכא, כי מי שמגיע לבית הכנסת ללא מסכה - אין לאפשר לו לעלות לתורה או לשמש כשליח ציבור.

לדבריו: "מי שלא מקפיד על ונשמרתם עובר על דין תורה במזיד, אסור לעלותו לתורה ולשליח ציבור, וצריך להקפיד שלא להכניסו לבית כנסת".

"אנו מצווים יותר מכולם להקפיד על כך. כמו שאדם מקפיד על תפילה במניין ושאר מצוות צריך להקפיד על מסיכה", הוסיף.

אתמול אישר קבינט הקורונה את הגדלת הקנס על אי עטיית מסכה. במקום 200 ש"ח, כפי שהיה עד כה - הקנס יעמוד על 500 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר