בשל התחלואה הגוברת

מסתמן: 'סגר' על שכונות באלעד ועל "שיכון צאנז" בטבריה

נכון לעכשיו, נראה כי שרי הממשלה יחליטו הערב להטיל 'סגר' על שכונות בעיר אלעד ועל שיכון חסידי צאנז שבטבריה, בעקבות הנתונים המורים על חולים רבים בנגיף הקורונה במקומות הללו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
חסידי צאנז בטבריה (צילום ארכיון: משה גולדשטיין )

חולי הקורונה הרבים שישנם בשיכון צאנז בעיר טבריה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', כמו גם בעיר אלעד, ככל הנראה לא יותירו הערב (שלישי) ברירה בפני שרי הממשלה, ואלו צפויים להכריז על חלק מהמקומות הללו כ'אזורים אדומים'.

מוקדם יותר היום, כזכור, הודיע ראש הממשלה נתניהו כי קיים התייעצות לאור העלייה הנוספת בנתוני התחלואה, ובסיומה נקבע "לפעול להכרזה עוד היום על אזורים מוגבלים בהם קיימת תחלואה גבוהה. ועדת השרים תכונס הערב בענין זה".

מלבד שכונות בעיר אלעד ובת ים, בהן ניכר זינוק בשיעור חולי הקורונה, בולט כאמור מצבו העגום של שיכון צאנז בטבריה.

ר"ע אלעד בראיון ל'כיכר השבת' על הקורונה בעירו (ארכיון)

בשלושת הימים האחרונים בלבד נחשפו בעיר 34 חולים חדשים, רובם ככולם תושבי השכונות החרדיות - בדגש על חסידות צאנז בעיר.

באמ"ן העריכו כי ההדבקה היא תוצאה של חג השבועות ומההתפרצות בחסידות בעיר נתניה, בה ישנם 79 חולים חדשים, חלקם הגדול חסידי צאנז בעיר.

כזכור, ההנחיה העדכנית בחסידות צאנז היא שכל מי שיש לו תסמין - שיישאר בבית, ולאחר ארבעה ימים שייבדק. זאת בניגוד לימים הראשונים, בהם שרר בלבול בקרב החסידים.

על הימים בהם שרר בלבול, סיפר ל'כיכר השבת' יוסי, חסיד צאנז המתגורר בטבריה לצד כ-200 משפחות מהחסידות. לדבריו, כמה מחבריו ששהו בחג השבועות בצל הרבי נדבקו בנגיף, ולאחר שקצב ההדבקה הלך והחמיר, הוחלט בתחילה להורות לחסידים להפסיק להיבדק, מחשש שהשכונה שלהם תוכרז כ'אזור אדום', והם ייאלצו להתמודד מול אכיפה מוגברת של פקחי השיטור העירוני.

"ההוראה הראשונית ניתנה בצורה חסויה", הוא גילה, "כשאחד ממפעילי הקו הטלפוני הפנימי של החסידות בעיר שיגר הודעה כי בשל 'כבודה של החסידות' יש להפסיק להיבדק, וכי מי שחש תסמינים שיישאר בביתו למשך כמה ימים". לאחר מספר דקות, ומחשש כי ההוראה תגיע אל "גורמים לא רצויים", נמחקה ההודעה מהקו הפנימי, ובהודעה נוספת שהועלתה לקו נקראו החסידים לפעול "כפי שנאמר בהודעה שנמחקה".

מעדות נוספת של אחד מהעסקנים בצאנז עולה תמונה דומה. לדבריו, אברכים שצצים אצלם תסמיני קורונה או כאלו שמחויבים בבידוד, נצפו מסתובבים ברחוב, הולכים למקווה ואף שולחים את ילדיהם למטרות שונות מחוץ לבית - מה שכמובן מגביר את סיכויי ההדבקה בשכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר