"נבלום בוועדה"

אשר באולטימטום: פרמטרים ברורים לפני הטלת סגר

ח"כ יעקב אשר מבהיר למל"ל כי אם לא יגבשו פרמטרים ברורים כיצד הם מקבלים החלטה האם להטיל סגר, יעכב את אישור ההחלטות הבאות בוועדת החוקה של הכנסת (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: Miriam Alster/Flash90)

הסגר שהוטל על חלקים מהעיר אלעד וטבריה מעורר תרעומת וסערה במגזר החרדי, הטוען לאפליה והחלטה לא מידתית. ח"כ יעקב אשר, מציב אולטימטום בנושא.

ל'כיכר השבת' נודע כי יו"ר וועדת החוקה של הכנסת הודיע כי כל עוד ההחלטה על סגר לא תתקבל על פי פרמטרים מקצועיים ובשקיפות מלאה, התקנות שעשויות לאשר את הסגר, לא יאושרו בוועדה שבניהולו - וועדת החוקה.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי ח"כ אשר הציב אולטימטום למל"ל ואמר כי "בעוד עשרה ימים יפקעו התקנות לשעת חירום שמכוחם מוסמכת וועדת השרים להכריז על 'אזור מוגבל' וועדת החוקה תידרש לדון ולהחליט אם לאשר הארכה נוספת של התקש"ח".

לדבריו, "לא נמהר לאשר זאת שוב לפני שייקבעו פרמטרים ותנאים ברורים להכרזת סגר על יישוב כלשהו, הוועדה תדרוש שהכרזת 'אזור מוגבל' תתבצע רק כאשר נעשו כל הצעדים הנדרשים האחרים ורק כצעד של אין ברירה".

פעילות משטרתית באזור המוגבל בטבריה (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר היום שוחח אשר עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ודרש להקצות מלוניות לחולי קורונה חרדים, כדי שיוכלו להוציא אליהם את החולים ולשחרר את התושבים.

בשיחתו עם ראש המל"ל טען ח"כ אשר כי "כרגע אין מלונית פנויה לחולי קורונה חרדים, וכל עוד לא יוצאו החולים למלוניות לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, הטלת סגר כשהחולים עדיין בעיר ואין להם לאן לצאת אין לה הצדקה ודומה שיצא שכרו בהפסדו, ולכן לפני הכל יש להקצות בהקדם מלוניות נוספות לחרדים, להוציא את החולים ולשחרר את התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר