מבצע מורכב

שוחרר מהכלא, ברח, נתפס והסכים לתת גט

בית הדין הרבני הצליח לגרום לסרבן גט חסידי להסכים לשחרר את אשתו, אחרי שכל צעדי הענישה והחמרת התנאים בכלא לא עזרו • מה גרם לעקשן להסכים לשחרר את אשתו? (חרדים)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

במבצע מורכב הצליח היום (רביעי) בית הדין הרבני בחיפה להפשיר סרבן גט ולשחרר את אשתו מכבלי עגינותה.

המדובר בתיק המתנהל כשלוש שנים בין בני זוג מחסידות חב"ד. הנישואין עלו על שרטון אך הבעל סירב להתגרש באופן אובססיבי, גם לאחר שננקטו נגדו כל האמצעים בהם מרשה החוק להשתמש, לרבות מעצר ושהיה בבית הסוהר.

התיק נפתח בבית הדין הרבני בתל אביב ולאחר שפסק הדין לגירושין לא קוים, הועבר הטיפול בתיק לבית הדין הרבני בחיפה להרכב בראשות האב"ד דניאל אדרי , וזאת בהנחיית נשיא ביה"ד הגדול הרב דוד לאו.

אב בית הדין, הרב אדרי טיפל בעבר בהצלחה בכמה תיקי עגינות מורכבים. להרכבו הצטרפו הרב אלעד עלי והרב משה אליהו זדה.

בשלב הראשון פסק בית הדין שיש להחמיר את העיצומים שננקטו כנגד הסרבן, בהתאם לחוק בתי הדין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין). עיצומים אלו הופעלו באמצעות שלטונות השב"ס בין כתלי בית הכלא כגון חיוב ללבוש בגדי אסיר, מניעת מזון חיצוני מטעמי כשרות ואפילו צינוק – אבל כל זאת ללא הועיל.

בשלב הבא החליט הדיין, הרב אדרי במפתיע לנסות דרך אחרת והורה לשחרר את הבעל לשבוע ימים כדי שישקול בנחת ובאווירה חופשית אפשרות לתת גט.

האיש שוחרר אבל הפר את תנאי השחרור ונעלם. אנשי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בראשות הרב אליהו מימון, בסיוע שירותיהם של חוקרים פרטיים, הצליחו לאתר את האיש, לבקש ממשטרת ישראל לעוצרו ולהשיבו לבית הסוהר.

לאחר מספר שבועות במעצר שכללו שהיה בצינוק, הצליח רב השב"ס הרב אייל סלמן לשכנע את האיש ולדבר על ליבו ליתן גט כאשר הסרבן דורש "שהדבר יעשה עוד היום ואשוחרר כבר הערב".

היום בשעה 12 בצהריים הסרבן הודיע כי הוא מוכן לתת גט – עוד היום. עם מתן ההסכמה אותרה האישה מיד והובאה בבהילות באמצעות מונית לבית הדין הרבני בחיפה מאזור המרכז. במקביל, "הוקפצה" יחידת "נחשון" להובלת אסירים וזו נאותה להביא את האיש בזינזאנה בשעות לא מקובלות.

בשעה 16:00 החל הדיון. אב בית הדין שוחח עם הבעל והאישה ומיד הוזעק צוות בית הדין והחל הליך סידור הגירושין. כידוע, ניתן לבצע גירושין עד שקיעת השמש ואכן בשעה 18:40 ניתן הגט בשעה טובה ומוצלחת כדת משה וישראל. האיש אכן שוחרר מכבלי הכלא ואשתו שוחררה מכבלי עגינותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר