בצל סגר הקורונה בעיר

אפליה בטבריה: חרדי עם ספר תורה - לא עובר; החילוני - כן

אברך שצעד בטבריה עם ספר תורה בידיו, במטרה להחזירו לבית המדרש הסגור - עוכב על-ידי שוטר שמנע ממנו את המעבר • כעבור זמן קצר גבר חילוני עבר במקום ללא הפרעה מהשוטר • צפו (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בתמוז תש"פ | 25.06.20
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

יממה לאחר שהסגר על חלקים בעיר טבריה יצא לדרך, ושעות לאחר שהסגר צומצם למספר רחובות בעיר, מתברר כי המשטרה פועלת באפליה נגד התושבים החרדים המתגוררים ברחובות המדוברים.

בעוד ששאר האזרחים שמתגוררים אף הם ברחובות הללו, ובשכנות עם החרדים, אינם תחת סגר, הרי שכלפי החרדים מונהגת אכיפה קשה יותר.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה אברך שצועד הבוקר (חמישי) כשספר תורה בידיו, במטרה להחזירו להיכל בית המדרש הסגור, ובהגיעו למחסום משטרתי - השוטר אינו מאפשר לו לעבור, ואף מורה לו לחזור לאחור.

מספר שניות לאחר מכן, אזרח חילוני עובר באותו מקום ללא הפרעה, וללא כל התעניינות מצד השוטר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר אחד האברכים כי "לא יעלה על הדעת שהמשטרה תפעל רק נגד אנשים שמשתייכים למגזר מסויים, ומכעיס מאד לראות שלא מאפשרים מעבר לאברך שצועד עם מסיכה לפי ההנחיות, רק כדי להחזיר ספר תורה לבית מדרש.

עוד טוען האברך כי הבוקר בצומת הרחובות דוד אלעזר - וייצמן בעיר, המשטרה מאפשרת מעבר חופשי לתושבי העיר שאינם חרדים כאילו אין סגר, בעוד שרק את החרדים עוצרים ומתשאלים.

מהמשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "משטרת ישראל מסייעת לאכוף את הוראות משרד הבריאות שמטרתן הצלת חיים. כחלק מאכיפה זו נדרשה המשטרה לסגור מספר רחובות בעיר ולצמצם עד כמה שניתן את הכניסה והיציאה בהם.

"באשר למקרה הזה השוטר מנע יציאה של אזרח מהרחובות הסגורים לרחוב אחר כפי הנדרש. באירוע אחר ובמועד אחר בו נראה אזרח עובר ללא תשאול את המחסום אכן מבדיקה ראשונית שנערכה מדובר במעבר לא מורשה. כאמור: האכיפה הינה שוויונית ללא הבדל כלשהו ובמטרה להגן בריאותית על תושבי המקום.

"המשטרה תמשיך במאמצים משותפים עם גורמי בריאות לעשות ככל הניתן על מנת לשמור על שלומה של האוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר