הסית לרצח

כתב אישום נגד האזרח שכתב "תתכוננו להלווית נתניהו"

מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה את כתב האישום נגד צבי סבג, תושב אשקלון שהסית בדף הפייסבוק שלו לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משפחת נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בבית משפט השלום באשקלון הגוש היום (חמישי)כתב אישום נגד צבי סבג, תושב העיר בן 57, בגין האיומים שלו על ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו.

עורכת הדין אלכסנדרה קרא, ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, מתארת בכתב האישום כיצד איים סבג על נתניהו, כמו גם על רעייתו שרה ובנם יאיר: "ב-4 בנובמבר 2019 יצר הנאשם חשבון משתמש בפייסבוק בשם 'צביקה סבג'. בתמונת הפרופיל של החשבון, בחר סבג להשתמש בציור של ראש הממשלה עם חבל תלייה לצווארו".

"תחת הקטגוריה 'אודות', בעמוד הפרופיל שלו, כתב הנאשם: שונא שנאת מוות את בנימין, שרה ויאיר נתניהו, ואת כל מי שמשתף איתם פעולה", מפורט בכתב האישום.

לאחר מכן, בהמשך אותו יום, כתב צבי סבג בפייסבוק את הדברים הבוטים הבאים: "משטרת ישראל. תתכוננו לכוון את התנועה להלוויות של בנימין, שרה ויאיר נתניהו. תודה".

"בהזדמנות אחרת, כתב סבג בפייסבוק: וואלה החלאה עף על עצמו. הוא לא יודע מה מחכה לו; יאיר נתניהו, אם תרגיש לא טוב בהמשך, אל תפנה לבית חולים. אלו סימנים פיזיים שמבשרים את מותך והסתלקותך מהעולם הזה. אחלה רופא לא יוכל לעצור את התהליך הזה. כולי תקווה שהבנת עם מי החלטת לפתוח חשבון. על חטא ההיבריס משלמים ביוקר".

הסתה נגד נתניהו (מתוך הטוויטר של יאיר נתניהו)

וזה לא נגמר בכך. סבג הוסיף: "לכל דבר יש התחלה ו'סוף', סוף סופני והחלטי מאוד, במקרה שלך. מה תעשה עכשיו? תרוץ למשטרת ישראל לדווח להם על איום ממשי על חייך ותבקש מהם שיגנו עליך? תעצור ... כבר דיווחתי להם וחוץ מזה מיליון שומרי ראש לא יכולים למנוע את סופך המר. נגזר ונחתם".

כזכור, הנאשם נעצר לפני כשבעה חודשים בעקבות דרישה של ראש הממשלה נתניהו מממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, לפתוח בחקירת ההסתה לרצח.

כמה ימים לאחר מעצרו, שוחרר סבג - עם קביעה של בית המשפט כי לא יוכל להשתמש בפייסבוק וצו הרחקה ל-180 יום מביתו של נתניהו ומשפחתו.

מתוך הפייסבוק המסית של הנאשם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר