דרמה מדינית

ישראל תשתף פעולה עם איחוד האמירויות במאבק בקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף כי שרי הבריאות של ישראל ואיחוד האמירויות יכריזו בקרוב על שיתוף פעולה היסטורי בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה המתפשט בעולם (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפתיע בטקס סיום קורס טיס ואמר: "בעוד רגעים אחדים יכריזו שרי הבריאות של מדינת איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל על שיתוף פעולה במאבק בקורונה. שיתוף הפעולה הזה יהיה בתחומי המחקר והפיתוח והטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו".

"זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו", אמר ראש הממשלה.

"ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו", הוסיף נתניהו כשסיפר על ההישג המדיני הנדיר.

לפני זה התייחס נתניהו לאתגרים הצבאיים של ישראל ואמר, "שלושה אתגרים מרכזיים לפנינו, ואנו פועלים נגדם בלא הרף: ראשית, אנו פועלים כל הזמן נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. צבא איראן חייב לעזוב את סוריה. שנית, אנו פועלים נגד הניסיון של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובגזרות אחרות".

"שלישית, והחשוב מכל, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני חייב להגיד לכם שאיראן ממשיכה לשקר לקהילה הבינלאומית בניסיון שלה להגיע לפצצה. אני טוען זאת במשך שנים, והיום גם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סבא"א, מבינה זאת. לפני שבועיים סבא״א דיווחה שאיראן מגבירה את קצב העשרת האורניום שלה, ושלמעשה היא ממשיכה להפר את הסכם הגרעין עם המעצמות", אמר נתניהו.

"אנחנו מתייחסים במלוא כובד הראש לאיומי ההשמדה של גורמים איראנים ופרו-איראניים כלפי ישראל. ודווקא כאן, במסדר הכנפיים, אני חוזר ואומר: כל מי שינסה לתקוף אותנו, מעמיד עצמו בסכנה גדולה שבעתיים. המאבק שלנו בתוקפנות האיראנית באזור נועד בראש ובראשונה להגן עלינו, על מדינת ישראל, אבל המאבק הזה, המאמץ הזה, משרת אינטרס של יציבות באזור כולו. בדרך דומה, היכולות שלנו לפעול נגד מגפת הקורונה – גם היא יכולה לשרת את האזור כולו, והיא מייצרת לנו גם הזדמנויות לשיתוף פעולה גלוי שלא הכרנו עד כה עם מדינות מסוימות באזור", חשף נתניהו את הגילוי ההיסטורי.

לאחרונה נעשו צעדים רבים גלויים ונסתרים בין הצדדים, כמה מטוסים מאבו דאבי וקטאר נחתו באופן רשמי וגלוי בשדה התעופה בן גוריון ובאיחוד האמירויות התגאו בקהילה היהודית הקטנה שנוצרה שם בשנים האחרונות ובית הכנסת החדש שהוקם שם בזמן האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר