פרסום ראשון

ניצחון לדוד ברלינר במאבק שהוביל לפיצול בחסידות גור

דוד ברלינר רושם היום ניצחון במאבק המתנהל בינו לבין מוסדות גור, על השליטה באתר הקעמפ של החסידות בארה"ב - כאשר השופט מחליט כי המקום אכן נמצא בבעלותו (בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ברלינר, מאחורי בני האדמו"ר מגור. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

המאבק שמתנהל כבר יותר משנה בין מוסדות חסידות גור לבין העסקן דוד ברלינר, שכיום משתייך לקהילתו של הגר"ש אלתר, הגיע היום (חמישי) לתחנה משפטית נוספת, בה ברלינר טוען לניצחונו.

מתברר כי העסקן הגוראי התעקש על תביעה נגדם בבית משפט בעיר ניו יורק, בעוד הם ביקשו להתדיין דווקא בבית משפט מקומי בהרים, בקרבת ה'קעמפ' שעליו נסוב הסכסוך. היום, בדיון בבקשת ברלינר לצו הרחקה נגד מוסדות גור, קבע השופט כי המקום שייך לו.

הכרעת השופט

כזכור, ראשיתה של הפרשה בהחלטת רבני גור בשנה שעברה, כי ה'קעמפ' הוותיק של החסידות בארה"ב, המתקיים בתקופה זו בהרים, יהיה מעתה רק עבור בנות החסידות, ולא לבנים - בניגוד לעבר - מהלך אליו התנגד ברלינר, שהיה מנהל הקעמפ במשך שנים וטען לבעלותו במקום.

בשלב מסוים עתר העסקן לבית המשפט נגד בכירי החסידות, כאשר אל כמה מהדיונים הגיעו מאות מחסידי גור כדי להביע תמיכה בעמדה הנגדית, של החסידות והאדמו"ר.

בעקבות זאת הוציאו נגדו רבני גור כתב חרם חריף, על כך ש"ברוב חוצפתו הוא ממשיך במרדו, ומנהל מלחמה להחריב להרוס ולקעקע כל היקר והקדוש - כמבזה תלמידי חכמים שאין רפואה למכתו".

"על כן", חתמו רבני גור בישראל, "אנו פונים אנו לציבור אנשי שלומינו ולגבאי בתי החסידים בארה"ב ובכל אתר, ומורים להתרחק ממנו ושלא להיות לאיש חלק עמו ועם מעשיו, לא להכניסו למוסדות ובתי החסידים דאנשי שלומינו, לא לצרפו למניין ולא לקרותו לעליה לתורה. לא לשוחח עמו מטוב ועד רע, לא לישא וליתן עמו בשום עניין".

המאבק נגד ברלינר (צילום: א. כהן)

התפנית הדרמטית בגור הגיעה, כאשר ברלינר שהה בישראל לרגל חתונה משפחתית, והותקף בשל האווירה הקשה נגדו מאז כתב החרם.

מצב זה הוביל את בן דודו של האדמו"ר, הגאון רבי שאול אלתר, לפרסם מכתב גיבוי ותמיכה בעסקן - דבר שהוביל לבסוף לפרישתו מחסידות גור הגדולה ולהקמת קהילה חדשה בהנהגתו, בצעד היסטורי שפיצל את החסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר