האזינו להקלטה

הודעה דרמטית לחסידי גור: "קיבלתם דברי כפירה"

עשרות אלפי חסידי גור קיבלו ביממה האחרונה הודעה מאחד ממשפיעי החסידות עם קריאה לבער את החוברות שנכתבו על ידי מתנגדיהם, שאף השקיעו כסף ושלחו לכולם בדואר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מתנגדי חסידות גור, הנפיקו חוברת נגד האדמו"ר והקהילה וסמכויותיו של אדמו"ר וגדול בישראל בכלל - אך בניגוד לפעמים קודמות שהודעותיהם נשלחו רק בקבוצות וואטסאפ, הפעם - העלו דרגה במאבקם נגד החצר החסידית הגדולה בישראל והעומד בראשה.

בהשקעה של עשרות אלפי שקלים, שיגרו את החוברת למאות בתי אב הנמנים על החסידות, בדואר רגיל ובדואר 24, במקביל לתפוצה רחבה במיילים.

כמה מחנכים בגור החליטו שאסור לעבור על כך לסדר היום ושיגרו הודעה קולית לכלל החסידים, מפי הגה"ח רבי אברהם ישעיה גולדפלם, איש חינוך דגול ומגדולי המשפיעים הרוחניים בגור מזה עשרות שנים, שקרא להשמיד את חוברות הכפירה כדבריו.

"לכלל אנ"ש היקרים, צעירים ומבוגרים וכלל אנ"ש. בלב כואב וחרד לבאות לחינוך ילדינו אני פונה בשם מחנכים שביקשו להעיר את תשומת לבכם".

"בימים אלו נשלחו דפים על ידי אנשים רשעים בדואר רגיל ובדואר אלקטרוני וכן פרסומים בכלים שנאסרו על ידי כל גדולי ישראל מלאים בסילופי עובדות, כפירה ואפיקורסות שיש בהם משום עקירת הדת ויש בהם משום עקירת יסודי הדת וליצנות והכל גם בצורה של "מכה רעהו בסתר", הם מסתתרים תחת השקר ואין אפילו אל מי לפנות".

הרב גולדפלם הוסיף ואמר לחסידים כי "אסור להסתכל ולקרוא בהם כי זה ח"ו הורס את התמימות והקדושה של כל יהודי וכל באיה לא ישובון".

"נא לבערם מיידית ובאם מקבלים בעוד ימים, עוד דפים, נא לקרוע אותם ולהשמיד אותם. ובזכות השמירה על יסודות הדת מסורת החינוך שלנו שרק צריכים לציית ולא לשמוע שום דברים משום מקום, לא ניכלם ולא ניכשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר