למרות ההתנגדות

אלעד סוערת: "מחיצה תפריד בין הספרדיות ל'סגנון ליטאי'"

הרבנים הוציאו מכתב ובעירייה העבירו החלטה המונעת הקמת בתי ספר חדשים, אך דווקא בתוך 'בית מרגלית' של ש"ס, יקימו את 'אורחות חנה' לספרדיות בסגנון ליטאי - כאשר מחיצה תפריד ביניהן (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
תלמידות אשכניות וספרדיות. אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

פרסום ראשון: העיר אלעד, שכבר ידעה מאבקים בין מוסדות החינוך, שוב סוערת על רקע חשש אמהות לתלמידות הלומדות בבית ספר ספרדי, מפני מחיצה ביניהן לבין בנות 'משתכנזות', בבית ספר שמוקם בניגוד לעמדת הרבנים והעירייה.

בעקבות מכתב רבני העיר והחלטת העירייה האוסרת על הקמת מוסדות חינוך חדשים בעיר לקראת שנת הלימודים הבאה, הקימו כיתות נפרדות בתוך מתחם בית ספר 'בית מרגלית' בו ילמדו תלמידות בית ספר החדש 'אורחות חנה' ע"ש הרבנית שטיינמן.

מודעה על הרישום לבית הספר החדש כבר פורסם בעיתונות המקומית, כאמור, מתוך עקיפת החלטת העירייה - בעקבות מכתב הרבנים.

הודעת הרישום לבית הספר החדש (צילום: סריקה)

ל'כיכר השבת' נודע כי מספר גורמים בעיר, החליטו להמשיך בכל הכח עד להקמתו של בית הספר למרות התנגדות העירייה, וזאת ע"י התחברות לבית ספר הקיים 'בית מרגלית'.

לפי התכנית, מתחם בית הספר יחולק במחיצות בין תלמידות בית ספר 'בית מרגלית' של הציבור הספרדי בעיר, לתלמידות בית ספר החדש 'אורחות חנה' שם ילמדו בנות שבאו מבתים של 'מרביצי', בוגרי עולם הישיבות ליטאיות.

לאור זאת כתבו ועד ההורים של בית ספר 'בית מרגלית' מכתב חריף לראשי ורבני ש"ס, בו הם מוחים נמרצות בתכנית לחלק בין הבנות.

מכתב האימהות הוזעמות

במכתבם כותבים ההורים ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "היו לא תהיה. לכולנו זכור העוול הנוראה שזעזעה מדינה שלמה בעיר עמנואל בו החליטו על הפרדה בין ספרדים ואשכנזים. הפתרון לחבר את הבית ספר החדש עם בית מרגלית ולהפריד במחיצות היא פגיעה קשה בבנותינו בציבור הספרדי בעיר"

"אנו פונים אלייך בבקשה ובתחינה. אנא פעל בכל יכולתך למנוע את העוול הנורא הזה. ברור מעל כל ספק שנתינת יד לדבר הזה הוא עוול נוראי לבנות הלומדות בבית מרגלית שבכך יהפכו לסוג ב' מול כביכול בנות בית הספר החדש סוג א' ההולכות ע"פ דרכם של אחינו האשכנזים".

"כל חיינו חינכנו את בנותינו בדרך שהתווה לנו מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומרן חכם שלום כהן שליט"א מבלי לרעות בשדות זרים ולצערינו באים ראשי ש"ס בעיר ובמחי יד גורמים להרס וחורבן בל יכופר. נא אל תיתן ידך לכך שהעיר אלעד תהפך לעמנואל", כתבו ההורים בזעם.

מכתב מנהלות בתי הספר הספרדיות

יצוין כי מכתב זה נוסף על מכתב ששלחו מנהלות בית יעקב בעיר מלפני כחודש בו הם מבקשות למנוע את הקמתו של בית הספר החדש אשר יגרום נזק ברישום ומחלוקת בעיר ללא שום צורך. גם מנכ"ל גני ילדים 'בית מרגלית', גיל דוד שלח אף הוא מכתב בו העלה כי הקמת בית ספר נוסף תזיק לקיים.

אימהות הזועמות על התכנית, אמרו ל'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שבניגוד להחלטת הרבנים והעירייה, מקימים בית ספר חדש בתוך מתחם בית הספר הקיים - תוך הפרדה בין הבנות הספרדיות לבנות המשתכנזות. לא נסכים להפוך את אלעד לעמנואל 2".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר