בשבועיים - 58 קשה

משרד הבריאות: שוקלים לאסור שוב מפגש עם סבא וסבתא

איסור המפגשים עם מבוגרים חוזר היום לשולחן הדיונים, בעקבות ההחמרה במצב התחלואה: מתברר, כי במהלך השבועיים האחרונים 58 ישראלים שחלו בנגיף הקורונה הידרדרו למצב קשה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אם נראה עלייה בתחלואה - איסור על מפגשים עם סבא וסבתא נמצא על השולחן"; כך מגלה היום (שני) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. ההתרעה על צעד כה קשה באה, על רקע הנתונים החדשים, מהם עולה כי בשבועיים האחרונים 58 ישראלים הגיעו למצב קשה ממחלת הקורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון לשעה זו על 6,556. מאז חצות נוספו 159 חולים חדשים, ונרשמה עליה קלה במספר המונשמים. מניין הנפטרים עומד על 319. בחלוקה לערים: בירושלים נוספו בשלושת הימים האחרונים 100 חולים חדשים, באשדוד 74, בבני ברק 60, בתל אביב 48, בביתר עילית ובבית שמש 17 (בכל אחת), בטבריה 15, באלעד 4 ובמודיעין עילית 3.

לדברי פרופ' לוי, בראיון ל-ynet, "אנחנו נמצאים בהתפרצות מוגברת, ואם תימשך המגמה, עלולים להיפגע יותר מבוגרים. בשלב זה, רק נכון לעכשיו, אנחנו מתירים ביקורים אצל מבוגרים - עם מסכות וריחוק".

"יש הבדל מהגל הקודם", הסביר המנהל הכללי של משרד הבריאות: "אנחנו רואים יותר חולים צעירים, אבל לאט לאט מסתמנת עלייה במבוגרים, וזה יעלה את מספר החולים הקשים והנפטרים".

פרופ' לוי הוסיף, כי "חייבים להגביר את האכיפה; להטיל הגבלות על התקהלויות ולצמצם את מספר הנוכחים במניינים, בתי כנסת ואירועים ל-50 בני אדם לכל היותר". באשר להחלטות ב'קבינט הקורונה' שנדחו מאתמול להיום, אמר המנכ"ל כי "הדיון לא הסתיים. אנחנו נבקש כעת מניעת התקהלויות ככל שניתן; להקטין אירועים ל-50 איש".

שר הבריאות מכחיש אפליה מכוונת של ערים חרדיות (צילום: לע"מ)

"אני מבין את המשמעות", הוא ניסה להסביר, "אבל האם אנחנו רוצים להידרדר לסגר גדול יותר? לגבי הפעלת התחבורה הציבורית, כל עוד הרכבת תפעל במתווה, אנחנו לא מדברים לא על אוטובוסים ולא על הרכבת. לגבי בתי הספר והקייטנות, המגמה היא להתיר, אנחנו דורשים ככל שניתן ללמד ב'קפסולות' עם פחות ילדים בכיתה".

מנכ"ל משרד הבריאות אף תיאר את התנהגות הציבור, שהובילה למצב הנוכחי: "אנשים קצה נפשם במסכה, הם מתקהלים בלעדיה, וזה קו נרחב להידבקות. אנחנו חייבים לשמור על זה. במישור הממסדי, אין ברירה אלא לאכיפה מוגברת. אנחנו חייבים לזהות נדבקים ולנסות לבודד אותם".

"שורש המחלוקת גם בקרב חברי הממשלה", פירט חזי לוי את התנגדות השרים לעמדת המשרד, "היא כמה אנחנו יכולים להגביל - בלי להכביד על הכלכלה".

כאמור, על פי נתוני 'מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה', במהלך השבועיים האחרונים, מה-14.06 עד אתמול (ה-28.06) 58 חולים חדשים הגיעו למצב קשה בשל הנגיף, אם כי כעת מספר נמוך בהרבה, משום שבינתיים אצל חלקם המצב השתפר המצב, וחלקם נפטרו.

על רקע זה קורא גם ‏'האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות' למשרד הבריאות "לפעול במהירות, כדי למנוע איבוד שליטה על התפשטות הקורונה". גם ‏פרופ' גליה רהב, ראש המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, אמרה היום: "הגיעה שעת האפס; צריך לפעול עכשיו, בסגר קטן יותר. אנחנו רואים עלייה ברורה גם בחולים הקשים - והמספרים עוד יעלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר