צפו ב'המבקר'

נאור כרמי: 'ניגוני חב"ד לא שייכים לאף אחד'

המעבד והיוצר נאור כרמי, האיש מאחורי פרויקט 'צמאה' המצליח, משיב למבקריו בראיון מיוחד על ניגוני חב"ד וההצלחה האדירה שלהם, וביצוע ייחודי באולפן • צפו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

המעבד והמפיק החב"די, נאור כרמי, האיש מאחורי ההפקה המוזיקלית של פרויקט 'צמאה' המצליח במיוחד, בראיון מיוחד באולפני 'כיכר השבת' לרגל ג' תמוז יום פטירתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל. וכמובן גם פינת 'המסננת' עם מיטב הסינגלים וקליפים של השבוע האחרון ופינת הנוסטלגיה עם קטע נדיר של אברהם פריד מלמד את הנגנים "תניא", באדיבות 'נוסטלג'יק פרודקשן'.

כרמי מספר קצת התגלגל לפרויקט, "ניגש אליי הרב משה שילת, שהיה הרוח מאחורי הרעיון, אחרי שעשיתי עם להקת הלב והמעיין את האלבום 'שירים שעלו מהאפר', שכלל שירים שנשתמרו בימי השואה וביקש ממני לעשות את זה. לא היה לי מושג למה אני נכנס אבל אחרי שהתחלנו לנגן הבנתי שיש לנו ביד משהו מיוחד". מספר כרמי.

הוא מתייחס לביקורות כנגד הביצועים של 'צמאה' לניגוני חב"ד, במיוחד מצד השמרנים שרואים בגישה המוזיקלית של 'צמאה' חדשנות מוגזמת, "הניגונים האלה לא שייכים לאף אחד. אני לא מצטער על אף אחד מהעיבודים שעשיתי להם".

כרמי חושף כי התלבט רבות בנוגע לשני ביצועים, "היה לי התלבטות קשה בנוגע לשני ביצועים, האחד של עמיר בניון ל"בך השם חסיתי" שקיבל זווית שונה לחלוטין מהביצוע המקורי והביצוע של עידן רפאל חביב לשיר 'עזרני קל חי' שאף הוא שונה מהמקור. אבל אני בהחלט שמח על התוצאה שלהם".

כרמי חושף, כי בימים אלו הוא עובד במרץ כבר על האלבום הבא של 'צמאה', למרות הטענות כי האלבום החמישי היה האלבום האחרון בסדרה המצליחה. כרמי גם עובד במקביל על אלבום חדש ללהקת 'הלב והמעיין' איתה זכה בעבר בתחרות היוקרתית בעולם בתחום הכלייזמר שמתקיימת מידי שנה באמסטרדם.

צפו בראיון המלא ובביצוע של נאור כרמי והטנבור

לשירים המלאים בפינת המסננת:

אברהם פריד ואלי מרקוס - ובעת ההיא

איתן כ"ץ ולהקת זושא - קרבה

אנסמבל יעלה - כימי הנעורים

המושב וסולפארם - נושא אותך הביתה

מאיר רוזינגר - גרוישען אין הימל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר