צפו ב'המבקר'

נאור כרמי: 'ניגוני חב"ד לא שייכים לאף אחד'

המעבד והיוצר נאור כרמי, האיש מאחורי פרויקט 'צמאה' המצליח, משיב למבקריו בראיון מיוחד על ניגוני חב"ד וההצלחה האדירה שלהם, וביצוע ייחודי באולפן • צפו (המבקר)

המעבד והמפיק החב"די, נאור כרמי, האיש מאחורי ההפקה המוזיקלית של פרויקט 'צמאה' המצליח במיוחד, בראיון מיוחד באולפני 'כיכר השבת' לרגל ג' תמוז יום פטירתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל. וכמובן גם פינת 'המסננת' עם מיטב הסינגלים וקליפים של השבוע האחרון ופינת הנוסטלגיה עם קטע נדיר של אברהם פריד מלמד את הנגנים "תניא", באדיבות 'נוסטלג'יק פרודקשן'.

כרמי מספר קצת התגלגל לפרויקט, "ניגש אליי הרב משה שילת, שהיה הרוח מאחורי הרעיון, אחרי שעשיתי עם להקת הלב והמעיין את האלבום 'שירים שעלו מהאפר', שכלל שירים שנשתמרו בימי השואה וביקש ממני לעשות את זה. לא היה לי מושג למה אני נכנס אבל אחרי שהתחלנו לנגן הבנתי שיש לנו ביד משהו מיוחד". מספר כרמי.

הוא מתייחס לביקורות כנגד הביצועים של 'צמאה' לניגוני חב"ד, במיוחד מצד השמרנים שרואים בגישה המוזיקלית של 'צמאה' חדשנות מוגזמת, "הניגונים האלה לא שייכים לאף אחד. אני לא מצטער על אף אחד מהעיבודים שעשיתי להם".

כרמי חושף כי התלבט רבות בנוגע לשני ביצועים, "היה לי התלבטות קשה בנוגע לשני ביצועים, האחד של עמיר בניון ל"בך השם חסיתי" שקיבל זווית שונה לחלוטין מהביצוע המקורי והביצוע של עידן רפאל חביב לשיר 'עזרני קל חי' שאף הוא שונה מהמקור. אבל אני בהחלט שמח על התוצאה שלהם".

כרמי חושף, כי בימים אלו הוא עובד במרץ כבר על האלבום הבא של 'צמאה', למרות הטענות כי האלבום החמישי היה האלבום האחרון בסדרה המצליחה. כרמי גם עובד במקביל על אלבום חדש ללהקת 'הלב והמעיין' איתה זכה בעבר בתחרות היוקרתית בעולם בתחום הכלייזמר שמתקיימת מידי שנה באמסטרדם.

צפו בראיון המלא ובביצוע של נאור כרמי והטנבור

לשירים המלאים בפינת המסננת:

אברהם פריד ואלי מרקוס - ובעת ההיא

איתן כ"ץ ולהקת זושא - קרבה

אנסמבל יעלה - כימי הנעורים

המושב וסולפארם - נושא אותך הביתה

מאיר רוזינגר - גרוישען אין הימל

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

16
צמאה זה פשוט עיוות נואי ומזעזע לניגונים קדושים. תתבייש לך, נאור כרמי.
רבקה
15
אתה עושה סלט חצילים .... ניגוני חבד שייכם לחסידי חבד בדיוק ולכן חובה לדייק בנגינתם ולא לזייף אותם ולשנות אןתם וזה פלא שאדם שמגדיר את עצמו חסיד לא יודע דבר כל כך פשוט ידוע כמה שהאדמורים דייקו בניגונים ובלי קשר עים כל העבודים שעשיתם הרסתם את הניגונים וזה עוד לפני שנתתם לאנשים שלא שומרים שבת ובגילוי רא
חבדניק
14
ל"חבדניק אמיתי" שהגיב על דברי, כל אחד מקבל מה' "ראש לדעת" ויש כאלה שהופכים זאת ל"ראש דלעת".
משה בן אברהם
13
בושה! לא מספיק שסילף ניגונים קדושים, עוד מצדיק את עצמו??!!
מענדי
מילים כדורבנות!!!!
אלי גלבוע
12
חב"ד פשוט חיים והקיום שלהם הוא משנאה כבושה של עמי הארצות לתלמידי חכמים כבר 200 שנה, בזמן המח' כמובן שהיה התנגדות גדולה לחסידות כיון שהם הוציאו את עיקר היהדות מבית המדרש היינו התורה, בין אם הם צודקים ובין אם לא המחלוקת ודאי הרבה יותר מלגיטימית ובענין הרדיפות היו בשני הצדדים כידוע לכל וכמו בכל מחלוקת
דוד
קודם כל אם יש בודדים שכביכול עסוקים בשנאה נגד ליטאים אז זה ממש בודדים, ולא מלמד על הכלל כולו, שנית אתה צריך להבין את ההסטוריה של חבד כמו ההסטוריה של היהודים באירופה, שהנוצרים רדפו את היהודים בכל הזדמנות, עד שכל יהודי כמעט שנא נוצרי באופן טבעי עוד בלי לדבר וכלום, הליטאים הכניסו את בעל התניא לכלא (ש
אליהו
אחרי שכתבתי את התגובה שלי לדבריך, קראתי שוב את תגובתך, וסליחה אתה פשוט מוסת.... להשוות את רדיפת הגויים ליהודים זה טירוף מוחלט ורשעות מזוקקת, כמעט שלא היה התנגשויות פיזיות חוץ מהפעם ההיא שבעל התניא דחף את עצמו בכח לוילנא, הם חיו בהאדיטש והליטאים לא היו שם הראיה הגדולה לדברי שהרי אצל שאר החסידויות, א
דוד
דוד היקר, כדאי שתבדוק טוב טוב את ההיסטוריה לפני שאתה מביע עובדות לא נכונות. 1. רדיפות ומכות לחסידי חב''ד היו בכל עיירה כמעט מה'מסנגדים' עד שהגיע אדמו''ר האמצעי והורה לנתק כל קשר עם המתנגדים ואז נפתחו בתי כנסת נפרדים לחלוטין (הניתוק הוכיח את עצמו וההתנכלות פחתה), כדאי שתקרא את הספר כרם חב''ד של מונדש
מוישי
אין שנאה לליטאים!!! ליטאי שיבוא לעשות שבת בבית חב''ד תאילנד יתקבל בכבוד ככל יהודי.
משה בן אברהם
זה שאתה ליטאי עם הארץ שלא יודע מינימום הסטוריה זה לא אומר שאבות אבותיך לא היו בין המלשינים על הבעל התניא... אתה שואל למה בחסידות אחרות לא היה כאלו דברים, למשל בברסלב כן היו, וזה ידעו שרדפו את ברסלב, ואכן בספרים של ברסלב כתוב על הרדיפות, ואיפה שלא היה רדיפות גדולות אז כבר נשכח הכל, בחבד זה חסידות
אליהו
11
פשוט בושה! לצערי כל החוז"בשים הופכים את חב"ד ללעג ולקלס מדברים איך שבא להם והכי גרוע רובם משיחיסטים אומרים שהם "לא חרדים אלא חבדניקים" אז למי שלא יודע חב"ד היא החסידות הכי מחמירה שיש וזה שיש קבוצה שלא מראים את עצמם כך לא צריך להתייחס אליהם ומי שרוצה לראות חבדניקים אמיתים יכול להגע לכפר חב"ד ושלא י
חבדניק
אולי לא תאהב את זה אבל המציאות היא שדוקא החוזבשי''ם והמשיחיסטים הם מהחלק היותר רציני וחסידי בחב''ד ועושים כבוד חסידי ואמיתי לליובאוויטש
חבדניק הגון
10
זו קצת חוצפה לומר שצריך לשנות את הנגון, זו טעות גדולה מאוד, תנסו לדייק, לא לשנות את הניגון לפי כמה שבא לכם כי אתם חושבים שיש במילא טעויות
א
9
ל"חבדני"ק אמיתי" שהגיב לי, מה שאני כותב לך זה לא חלילה לפגוע (לא מכירים אותך אז אין פה הלבנת פנים) אבל אדם שכל כך מקפיד על קוצו של יוד בשו"ע מה משוטט באינטרנט?
משה בן אברהם
שוטה לא פגעת בי בכלום, בסך הכל לשקר אין מה לענות לטענות האמיתיות... ואני לא מקפיד על קוצו של יוד, הלוואי והייתי מקפיד, אבל יכול להיות שאתה אפילו יותר מקפיד ממני, ואני כלל לא בתמונה ולא הנושא פה, רק כתבתי וציירתי תמונה איך יהודי חסידי אמיתי ובפרט חבדניק של פעם אמור להראות, הבנת מתוק? תשמע ניגוני
חבדניק אמיתי
1) יכול להיות שיש חסידים אמיתיים והם נחבאים אל הכלים מצד ''ביטול'' וכדומה ואין אני ואתה מכירים אותם. 2) היום המצב קשה כי אין רבי לעינינו הגשמיות, מי שרוצה להתקשר לרבי צריך להיות רוחני מאד מאד. 3) יש הרב אופן מירושלים (בגוגל ''ניגוני התוועדות עם הרב אופן'') אפשר לראות התוועדויות שלו. הרב גינזבורג מכ
משה בן אברהם
כל זמן שנשי חבד הולכים עם פיאה נוכרית ולבוש... (אני לא יכול לפרט כי יחסמו התגובה) וזה מה "שהעויבדים" של חבד, (שמנסים לחקות את העויבדים של פעם שהתפללו שעות עם ניגונים) אם נשים ולבושים כאלו אמורים לראות, ועם כאלו הם אמורים לחיות בבתים כאלו עם נשים כאלו, אז אין סיכוי שגדולת חבד האמיתית תחזור כמו בימי ת
חבדניק אמיתי
סליחה שאני מתערב, אבל כידוע שתשובה הזו מה אתה עושה באינטרנט אין בה משום תגובה נכונה ואינה אלא הודאה בטענת הטוען לאמר אין לי מה לענות לך -מה אתה עושה באינטרנט
דוד
8
כאחד שמאזין לך הרבה, הפעם התאכזבתי, לאורך כל הראיון אתה דברתה יותר מהמרואיין!! הוא ניסה לומר משפטים שהיו נראים לי מעניינים ואתה עצרתה אותו כל הזמן. אבל בסך הכל אתה בסדר..
ספי
7
הרבי וניגוני חב"ד שייכים לכל יהודי. 2) מי שחושב שהוא חבדני"ק בגלל שיש לו זקן מלא וגרטל עבה וסבא שלו עמד מול הרבי בהתוועדות - טועה, מי שמתנהג באיכפתיות וחסד לזולת הוא נקרא חבדני"ק כי זה מה שהרבי רצה (הרבי כותב בהיום יום "מה תועלת בפעולה של חסידות ויראת שמים אם חסר העיקר - אהבת ישראל - ובנוסף לכך יש ג
משה בן אברהם
יש לך טעות, חבדניק זה אחד שמתנהג בעבודת השם בחסידות לפי הבעל התניא וכל אדמורי חבד עד הריי"ץ, חבדניק זה מי שלא ממרה את פי רבו הרש"ב שמביא את איסור 3 שבועות ומקבל עליו את דברי רבו הרש"ב לא רק נגד המזרחי אלא גם נגד אגודת ישראל, חבדניק זה מי שמתלבש כחסיד חבד בכל הדורות, ולא כליטאי עם חליפה קצרה וכובע
חבדניק אמיתי
6
אכן ניגוני חבד לא שייכים לחבד של היום, רואים ושומעים כאלו ניגונים קדושים ומרטיטים כמעט נפלאות הבורא, ואני מכיר אחד שהוא בשיטת נטורי קרתא והוא אוהב הכי את ניגוני חבד, שר בכל שבת וכמעט בכל יום שק כמה ניגונים, ומתפלל עם ניגוני חבד,
יואל
5
ברור שהרעיון בא מהדיסק של ניגוני הרב יצחק גינזבורג
ח
4
ניגוני חב"ד אולי לא שייכין לאף אחד. אבל לשנות אותם זה לא יתכן. את הניגונים חיברו רבותינו נשיאנו וחסידים בעלי מס"נ ובעלי עבודה. כל תו ותנועה בניגון בעלי כוונה עליונה. להגיע ולסרס ניגון עם 'הפרשנות של פלוני לניגון' כמוה להלחין שיר חדש ולקרוא לזה ניגון. מעבר לזה, צריך לדעת שזה רק כלי לקירוב ואין זה תחל
בכג
3
נכון שכולם יכולים לנגן נגוני חבד אך יש לשמור על הדיוק ולא חלילה לשנות כל שינוי/ זיוף זה לא הניגון האמיתי כבר לניגון יש משמעות!!! ופועל את פעולתו מבחינה רוחנית. לכן יש להקפיד לנגן מדויק ולא לשנות חלילה. זה כל חבד יודעת. מי שנכנס לעולם הנגינה טוב שילמד עד כמה הניגון החבדי הוא קדוש. הרביים חיברו וזה לא
יוסי
2
בושה וחרפה, איך אתה מדבר, יש עניין מאוד גדול לדייק בניגונים, אתה מדבר כאילו כל אחד יבוא ויעוות כמה בא לו, זה ניגונים קדושים שחיברו חסידים, לא סתם, חסידים דגולים, שמתוך הרגש הלב ישבו ושוררו ניגונים, ואתה בא, ובמחי יד הורס את הכל, מעוות את הניגונים שהם הלחינו, תתביש לך! ועוד אומר שזה לא בעיה
א
1
ניגון שחבד ניכסו לעצמם, הם ישר יצאו בכותרות "הנה גם המתנגדים כבר שרים את השירים שלנו".. מגוחך..
אבל אם בטעות ישירו בפונוביז' איזה

אולי גם יעניין אותך:

עוד בהמבקר: