פרסום ראשון

המשטרה לא תוכל להתיז 'בואש אישי' על מפגינים

נשיאת בית המשפט העליון 'הציעה' למשטרת ישראל למחוק את הנוהל המאפשר פיזור הפגנות באמצעות בואש, כפי שנהגה בעבר במחאות של חרדים - והמשטרה נענתה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שימוש ב'בואש אישי' בהפגנה של הפלג (תמונה: חיים גולדברג. וידאו: 'מחאות החרדים הקיצונים')

פרסום ראשון: במהלך דיון בבית המשפט העליון, הסכימה משטרת ישראל למחוק את הנוהל שמאפשר לה להשתמש במתז אישי כדי לפזר הפגנות.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', הנשיאה אסתר חיות הציעה למחוק באופן זמני את הסעיף הרלוונטי ב'נוהל הפעלת הבואש', ולמשטרה לא היתה ברירה אלא להיעתר להצעה זו.

הדיון נסוב בעתירתם של שמואל אהרן אפשטיין, ישראל מנדלסון ובנימין מייקל, חרדים המתגוררים בירושלים - עתירה שסוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת' - נגד הפעלת הבואש בתוככי שכונות חרדיות, במהלך הפרות סדר ומחאות המוניות.

לקראת סוף הדיון, שעסק בעיקרו בפרוצדורה המשטרתית של פיזור ההפגנות, תהתה נשיאת בית המשפט העליון השופטת חיות, בפני נציגת המשטרה: "לגבי המתז והאמצעים הניידים, היות ונעשית עבודת מטה, וכרגע אתם לא עושים שימוש - מדוע לא תמחקו את סעיף 4ג מהנוהל, וכאשר תגבשו מדיניות ברורה תחזירו אותו לרבות ההוראות המפורטות?".

השופטת חיות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חיות כיוונה בכך לסעיף בו נכתב: "התזת הבואש יכולה להיעשות באמצעות רכב ייעודי (מכת"ז - בהתאם לאישור הפיקוד ומדרג ההפעלה) או באמצעות אמצעי נישא אחר (באישור ראש אגף מבצעים בלבד)".

עו"ד הדס ערן, שייצגה את משטרת ישראל, הפתיעה והשיבה: "אני מסכימה להצעת בית המשפט", בעוד נשיאת ביהמ"ש העליון מוסיפה "יותר נכון: למה צריך להיות פה סעיף שאתם לא עושים בו שימוש? כשתגבשו עמדה, תחליטו מה אתם עושים".

בשלב זה התערב עו"ד יובל יועז, המייצג את העותרים החרדים, והעיר: "זה מופיע גם בסעיף 2ג". חיות הגיבה ושאלה: "האם זה מופיע במקת"ז?", ועורכת הדין המשטרתית השיבה: "זה רק בנוהל של הבואש, בשני מקומות".

"שני הסעיפים האלה (2.ג.2 ו-4.ג), אלה הסעיפים שיימחקו" - קבעה השופטת הבכירה, וסיכמה את הדיון.

עו"ד יובל יועז (צילום: מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר