סוער במליאה. צפו

אושרה הטבה לחרדים; הח"כ שהתנגד - הוצא מהאולם

השרה עומר ינקלביץ' וחברי הכנסת החרדים מזה, ונציגי ישראל ביתנו מזה - צפו בעימות שהתחולל במליאת הכנסת, עם אישורה של הצעת חוק שתיטיב גם עם אברכים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום והמהומה (צילום: ערוץ כנסת. תמונות: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

הצעת החוק 'דמי מחלה', האמורה לעודד נשים חרדיות לצאת לעבודה, אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת, ובמהלך הדיון בה פרצה סערה, כאשר נציג 'ישראל ביתנו' ח"כ עודד פורר שהתנגד לה, הוצא מהמליאה על ידי סגן יו"ר הכנסת משה ארבל מש"ס.

בחוק, של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ יעקב אשר, נקבע כי המדינה תכיר באברכים ותלמידים במוסדות לימוד להשכלה גבוהה כ'בני זוג עובדים', לצורך חישוב ימי מחלת ילד.

עם אישורה הסופי של הצעת החוק, יתאפשר לעובד להיעדר מעבודתו על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו לטובת מחלת ילדו, גם במקרה בו בן זוגו אינו עובד אלא "לומד במוסד לימודים על תיכוני", לשון החוק.

את החוק יזם כבר בקדנציה הקודמת סגן השר אורי מקלב, אך הליך החקיקה נעצר בשל פיזור הכנסת והקדמת הבחירות.

במהלך הדיון התפתח כאמור עימות סוער עם חברי הכנסת מישראל ביתנו, כשמולם ניצבים השרה עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' וחברי הכנסת מיהדות התורה וש"ס, זאת בשל סעיף שהוכנס לחוק לפיו החוק יכלול גם אברך כולל יום שלם כבן זוג עובד.

ח"כ גפני הסביר בדיון: "הרציונל העומד בבסיס הדרישה לשני בני זוג עובדים מתממש גם במקרה של בני זוג שאחד מהם עובד והשני לומד. הכנסת התקדמה באופן דרמטי לדאוג לאפשר לנשים לצאת לעבוד. אני לא זוכר מקרה אחד שלא הייתה תמיכה מקיר לקיר בחוק שמאפשר לנשים לצאת לעבודה. אחד הדברים שחשובים לאישה שיוצאת לעבודה זה שאם הילד שלה יהיה חולה, יהיה מי שיוכל לשמור עליו. אם מישהו רוצה להצביע נגד, רק בגלל שיש שם לימוד בכולל יום שלם, שיצביע נגד".

ח"כ עודד פורר התנגד, ואמר: "לכל הצעת חוק יש מחיר ומישהו צריך לשלם אותה. בסוף אתה מגיע למעסיק הפרטי ואומר לו שאם יש בני זוג ואחד החליט שהוא לומד פילוסופיה יוונית עתיקה, ובת הזוג נשארת בבית עם הילד, מי ישלם? אם אתה רוצה לאפשר לבן הזוג ללכת ללמוד בכולל, תעביר תקציב למעסיקים כפיצוי. בסוף אתם גם פוגעים באותן נשים חרדיות כי המעסיק יחשוב פעמיים לפני שהוא יקבל אותן לעבודה".

בתום הדברים התפתח העימות המדובר בין חברי הכנסת החרדים ו ינקלביץ' לבין חבר הכנסת עודד פורר, שנקרא לסדר שלוש פעמים והוצא בעקבות כך מאולם המליאה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר