פרסום ראשון

ח"כ אשר יכהן בוועדה למינוי דיינים; ברוכי - סגן יו"ר הכנסת

שורת מינויים ב'דגל התורה': ח"כ יצחק פינדרוס, יכהן כיו"ר הסיעה. ח"כ יעקב אשר, שמכהן כעת כיו"ר ועדת החוקה יכהן בהמשך כחבר בוועדה למינוי דיינים. ח"כ אליהו ברוכי ישמש כסגן יו"ר הכנסת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פרסום ראשון: לאחר עיכוב ממושך, 'יהדות התורה' שיבצה את הח"כים מטעמה בוועדות ובתפקידים השונים בכנסת, כאשר כיו"ר הסיעה יכהן ח"כ יצחק פינדרוס .ח"כ יעקב אשר שמכהן כעת כיו"ר ועדת החוקה יכהן בהמשך הקדנציה כחבר בוועדה למינוי דיינים, ואילו הח"כ החדש, ח"כ אליהו ברוכי, יכהן כסגן יו"ר הכנסת.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים פעל ח"כ יעקב אשר מול רבני 'דגל התורה' כי חלוקת הפקידים תהיה יחד עם 'אגודת ישראל' ולא בנפרד וזה בכדי למנוע עימותים בסיעת 'יהדות התורה'.

מי שנבחר בסופו של דבר לכהן כסגן יו"ר הכנסת, הוא הח"כ החדש אליהו ברוכי, איש דגל התורה. אך בעוד שישה חודשים, כך לפי הסיכום, הוא יפנה את מקומו לח"כ ישראל אייכלר מאגודת ישראל.

כמו כן, החברות היוקרתית בוועדה למינוי דיינים - המתכנסת לעתים רחוקות - תינתן חצי קדנציה ליעקב אשר וחצי שנה לישראל אייכלר, כפשרה בין הצדדים.

ח"כ ברוכי, בעת השבעתו (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

כאמור הוחלט גם כי יצחק פינדרוס יקבל קידום משמעותי, כאשר ימונה ליו"ר סיעת יהדות התורה, במקומו של ח"כ יעקב אשר המשמש כיו"ר וועדת חוקה של הכנסת, שבסביבתו אומרים היום באופן רשמי כי "עיסוקו זה לא מותיר לו זמן לעוד תפקיד".

עוד מינויים:

• אליהו ברוכי ישמש כחבר בוועדת הפנים.
• יצחק פינדרוס יהיה חבר בוועדת הכלכלה.
• ישראל אייכלר ישמש כחבר בוועדות החוץ והביטחון והחינוך.
• יעקב טסלר מאגודת ישראל ישמש כחבר בוועדת הרווחה.
• אליהו חסיד יהיה חבר בוועדות המדע והוועדה לרווחי הגז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר