אלו מוקדי הנגיף

'תשובות חיוביות' לקורונה בערים חרדיות - פי 2 מהשאר

אגף המודיעין מפרסם לראשונה את הנתונים המדאיגים, שנאספו מערי ישראל, מהם עולה כי אלעד היא היחידה שבמגמת שיפור, בביתר אחוז הבדיקות נמוך ובני ברק הכפילה את חוליה משבוע שעבר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרכז המידע של אמ"ן מתריע היום (רביעי) על מוקדי ההתפרצות בערי ישראל, ביניהם בולטים מקומות הישוב החרדיים: בני ברק, ביתר עילית והרובעים החרדים של אשדוד.

בני ברק

בשבוע האחרון נרשמו 273 חולים חדשים, לעומת 173 חולים חדשים בשבוע שעבר. נכון להיום ישנם 568 חולים פעילים בעיר. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.4%.

על פי אמ"ן, 28% מהנדבקים החדשים נדבקו במוסדות חינוך, דוגמת ישיבות, תלמודי תורה וכוללים. התחלואה בבני ברק מפוזרת ברחבי העיר. במוקדים הבולטים: קריית ויז'ניץ, גני גד והשיכונים ב', ד' וה'.

השכונות החרדיות באשדוד

מדו"ח אמ"ן עולה כי ניכרת מגמת עלייה ברורה במספר החיוביים בעירף כאשר בשבוע האחרון נרשמו בשכונות החרדיות 237 חולים חדשים. כיום ישנם 356 חולים פעילים.

שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.4%. התחלואה ממוקדת בשכונות החרדיות בצפון העיר: רובע ג', רובע ז' ורובע ח'.

ביתר עילית

בשבוע האחרון, על פי אמ"ן, נרשמו 51 חולים חדשים בעיר, זאת לעומת 28 חולים חדשים בשבוע שעבר. כיום ישנם 92 חולים פעילים בעיר.

ר"ע ביתר תוקף: "משרד הבריאות היה מבולבל" (צילום: כיכר השבת)

העליה נרשמה למרות אחוז הבדיקות הנמוך בעיר. שיעור הבדיקות החיוביות בעיר בשבוע האחרון עמד על 11%.

מוקדי התחלואה הגבוהים בעיר: שכונות האתרוג, הגפן והתמר - אם כי חלק ניכר מהחולים מפוזרים בכלל העיר.

מודיעין עילית

בשבוע האחרון נרשמו 31 חולים חדשים, לעומת 20 חולים חדשים בשבוע שעבר. כיום ישנם 60 חולים פעילים בעיר. באמ"ן מציינים כי מספר הבדיקות נמוך יחסית. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%.

אלעד

בשבוע האחרון נרשמו 27 חולים חדשים, לעומת 42 חולים חדשים בשבוע שעבר. כיום ישנם 97 חולים פעילים בעיר, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4%.

מוקד התחלואה: רובע A, רובע C ורובע D.

מסקנות אמ"ן:

שיעור הבדיקות החיוביות בקרב האוכלוסייה החרדית, בששת היישובים שנבחנו, גבוה פי שניים משיעור הבדיקות החיוביות בכלל האוכלוסייה - יחס שנשמר בשבועיים האחרונים.

כמו כן, חמישית מכלל החולים החדשים בישראל - 20% - הינם מערים חרדיות. העיר היחידה שנמצאת במגמת שיפור - אלעד.

ההמלצות:

יש להגביר את צעדי האכיפה ולשאוף לפינוי של החולים הידועים בבני ברק ואשדוד, ובמקביל להגביר את היקף הבדיקות בערים ביתר עילית, בית שמש ומודיעין עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר