מזג האוויר

שימו לב: בימים הקרובים צפוי עומס חום כבד

משרד הבריאות מודיע כי על פי דיווח של השירות המטאורולוגי, בימים הקרובים צפוי גל חום כבד • הימנעו מחשיפה לחום ולשמש, מאמץ גופני והקפידו לשתות מים (ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

בימים הקרובים צפוי בישראל גל חום כבד - כך מתריע הצהריים (רביעי) משרד הבריאות בהתבסס על התחזית של השירות המטאורולוגי הישראלי.

גל החום, יתבטא במזג אוויר חם מהרגיל בו יהיו עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ. משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש.

בנוסף, יש להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

מומלץ בשעות החום להגיף תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש, אך להשאיר את הבית מאוורר. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ-80%.

רחצה במים קרירים במקלחת או אמבטיה עוזרת בקירור הגוף. במשרד הבריאות מוסיפים כי רצוי ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים.

במידה וישנה חובה לצאת החוצה, יש להקפיד לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולמרוח קרם הגנה מפני השמש.

יש להרבות בשתית מים קרים או שתיה קלה אחרת. רצוי למעט במשקאות ממותקים, משקאות המכילים קפאין ואלכוהול. יש להקפיד על ארוחות קלות ומאוזנות.

יצוין כי הסכנה הבריאותית ממזג אויר חם גדולה במיוחד אצל אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מחלות כרוניות, מטופלים בתרופות מסוימות, בעת מחלה חריפה או במצב של חסר בנוזלים (התייבשות).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר