"ייפגע בחירות שלנו"

אחרי החוק החדש: המחאה חזרה להונג קונג

מאות מפגינים נעצרו היום בהונג קונג, לאחר שמחו על חוק הביטחון החדש של סין. לטענתם, החוק יבטל את החירות שיש להם היום, הם יהיו כפופים לסינים, ויאבדו את האוטונומיה (עולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מאות מפגינים נעצרו היום (רביעי) בהונג קונג, לאחר שמחו על חוק הביטחון החדש של סין שעבר אתמול. לטענת המוחים, החוק יבטל את החירות שיש להם היום, והם יהיו כפופים לסינים.

הונג קונג, היא אחד המרכזים הפיננסיים החשובים בעולם והיקף הנכסים בה עומד על למעלה מ־6 טריליון דולרים. עסקים רבים עדיין מחשיבים אותה כשער כניסה לסין, בעוד חברות סיניות משתמשות בה כדי לזכות בגישה להון בינלאומי, כמו גם כקרש קפיצה לפעילות גלובלית.

על אף שרשמית היא בשטחה של סין, עד אתמול, באופן היסטורי, היא נחשבה לטריטוריה בריטית, ותושביה לא היו כפופים לחוקיה של סין - הנחשבת למדינה דיקטטורית.

אתמול כאמור, הועבר חוק ההסגרה לסין, מה שאמור לחזק את השליטה הסינית בהונג קונג. דבר שרוב תושבי הונג קונג מתנגדים אליו, ועל כן הם יצאו למחות ברחובות העיר.

אלפי המפגינים, החזיקו שלטים בידים, עם הקריאות; "נתנגד עד הסוף", "הונג קונג עצמאית", ואף עם דגלים המסמלים את עצמאותה של העיר.

המהומות לפני מס' חודשים בהונג קונג (צילום: 环球时报)

המשטרה עצרה יתר מ-300 מפגינים וירתה בכדורי גומי והתיזה גז פלפל לעבר המפגינים. חלק מהמוחים נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה בעוון הפרת החוק החדש.

אחד המפגינים במקום, סיפר לכלי התקשורת, כי הוא נורא מפחד ללכת לכלא, אך הוא הרגיש חובה מוסרית ללכת ולהפגין עבור הצדק ועבור הדברים שהוא מאמין בהם.

תיעוד דרמטי משנה שעברה בהונג קונג: שוטר יורה במפגין מטווח אפס (צילום: מתוך 丘品創作 בפייסבוק)

עם זאת, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הבהירה כי החוק חשוב מאוד בו ויסייע להונג קונג למצות את הדין עם הראויים לכך ולמלא את המחויבויות הבינלאומיות שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר