מחלוקת גירסאות

מקום בלי תעודה הודיע על הסרת הכשרות?

המעדניה של ארז הודיעה כי בשל המצב הכלכלי הקשה, החליטו להסיר את כשרות הרבנות - אך שם טוענים כי מדובר בהטעיה - וכי למקום כלל לא היה תעודה לפני כן (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: מסך)

מודעה מטעם 'המעדניה של ארז' עוררה סערה. ברבנות הראשית טענו כי למקום כלל לא היה תעודת כשרות מראש - ושם הגיבו כי כבר קיבלו תעודה זמנית, אך בחרו מרצונם לא להמשיך.

במודעה, שפורסמה במקומונים בקרית אונו נכתב כי הם רוצים לפרסם "גילוי נאות": "עקב שיקולים כלכליים אנו מודיעים בזאת על סיום התקשרות עם הרבנות, ומעתה אנו פועלים ללא תעודת כשרות".

בתגובה, פרסם רב העיר הרב רצון ערוסי מכתב יחד עם הרב אליהו צוברי ממחלקת הכשרות כי מדובר בהטעיה חמורה וכי למקום כלל לא היה תעודת כשרות.

"הם ביקשו תעודה, ונענו למיון המצרכים, ולדרישות מסוימות, אך לא נענו לכך שהתבשילים שימכרו בימי שישי, יהיו מגובים בכשרות ממקום צריכתם".

עוד הוסיפו כי "כאן המקום לציין, שהם הבטיחו לתת כשרות לתבשילים שניתנים מחוץ לעיר ולכן נתנו להם אישור זמני ליום יומיים".

"ולפתע פתאום, הם מודיעים שאינם יכולים לספק את הכשרות הדרושה, ופירסמו את הפרסום המטעה. לפיכך, על הציבור שומרי הכשרות לדעת, שאין משגיח במעדניה זו".

בתגובה, כתבו בעמוד הפייסבוק של המעדניה "תוכניתנו המקורית אכן הייתה להביא את הרבנות, תוך הבנה שניתן ואפשר לספק חומרי גלם מעולים גם כחנות כשרה. כל הבעיה התחילה כשהבנו את סדרי הגודל של ההשקעה הכספית אותה הרבנות מבקשת".

"הייתה תעודה זמנית שניתנה בהתאם להתקדמות בתהליך, כשמשגיח כשרות מטעם הרבנות נמצא כאן יום יום ומאשר את עניין הכשרות. במלוא פיו".

"כמובן עניין פרסום זאת שאנחנו כשרים נעשה בתאום מול הרבנות. לאחר שהחלטנו לסגת מההתקשרות עם הרבנות, היינו הכי כנים ופרסמנו מודעה בעיתון שהורדנו את הכשרות - בראש ובראשונה כדי להיות הוגנים מול קהל לקוחותינו".

לסיום, איימו בתביעת דיבה שיגישו בגין הכפשת שמם. גורמים ברבנות הגיבו כי "חבל מאוד שיש מי שמנסה לרכב על הגל התקשורתי נגד הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר