שימו לב

המשטרה תגביר אכיפת הנחיות וקנסות באולמות

המשטרה מזהירה, כי החל מהערב תגביר את האכיפה באולמות האירועים, זאת לאחר שברבים מהם החוגגים אינם שומרים על עטיית מסיכה ושמירת מרחק כנדרש בתקנות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השוטרים קונסים בעל אולם חרדי (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה מתכוונת להגביר היום (חמישי), את האכיפה באולמות האירועים בשל המשך התפשטות הקורונה והעובדה שבאולמות רבים לא מקפידים על הנחיות כנדרש והחוגגים לא עוטים מסכה ולא שומרים מרחק.

במהלך המבצע יתמקדו השוטרים בקיום התקנות גם בתוך בתי העסק ויעסקו בפעילות מניעה ואכיפה, הכל במטרה לוודא את קיום ההנחיות ולמנוע הדבקה המונית. הפרות של התקנות יטופלו ע״י אזהרות, מתן קנסות, וכן שימוש בסמכויות הרישוי אל מול בעלי עסקים שאצלם ימצאו הפרות.

הפעילות תתבצע בעיקר ע״י כוחות משימה משטרתיים מתוגברים בשילוב מפקחים, זאת בנוסף על הכוחות שעוסקים באכיפה השגרתית, וישלבו הסברה ומניעה לצד אכיפה. עיקר הפעילות תתמקד באי עטיית מסיכות, התקהלויות אסורות וכן הפרות של בתי עסק ובתוכם בניגוד לתקנות.

באופן כללי הגבירה המשטרה השבוע את האכיפה של ההנחיות וניתנו בשבוע האחרון כמעט 20 אלף דו"חות. רוב הדוחות שניתנו היו על אי-עטיית מסכה. בתחילת חודש יוני נרשמו מדי יום בממוצע אלף דו"חות. לעומת זאת, רק ביממה האחרונה נרשמו 2,666 דו"חות והממוצע עומד על 2,500 דו"חות ביום בשבועות האחרונים. עד היום נרשמו מתחילת משבר הקורונה 44,208 דו"חות על אי-עטיית מסכה ו-101,228 דו"חות סה"כ מתחילת המאבק בהתפשטות נגיף קורונה.

המשטרה קונסת אולם חרדי (דוברות המשטרה)

"האכיפה לא תטופל בסבלנות, אלא ביד כבדה. גם לצורך הרתעה וגם בגלל העלייה בתחלואה. המשטרה תהיה קשוחה יותר. הרצון הוא לגרום לכל בעלי האולמות והשמחות להשגיח שהדברים יבוצעו כמו שצריך. אחרת המצב ילך ויחמיר", נמסר מהמשטרה.

כדי למנוע את הטענות סביב מתן דוחות שלא כהוגן, כל שוטר שרושם דו"ח יחויב להפעיל את מצלמת הגוף שנמצאת עליו על מנת לתעד את מתן הדו"ח. במשטרה ערוכים למבצע ואומרים כי בכל זמן נתון כמה מאות שוטרים עוסקים רק בפעילות הזו של אכיפת ההגבלות הקשורות למאבק בנגיף.

כזכור, אתמול הודיע חבר הכנסת יעקב אשר, יו"ר וועדת חוקה ומשפט כי הוא מתנגד להעלאת הקנס על אי עטיית מסיכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח בטענה כי מדובר בסכום מוגזם אך הוסיף כי "צריך לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ. בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים, צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר