ההדבקה וההתנהלות ב'בית מתתיהו'

חשש והתנערות: 'מקום אחד לא ישפיע על כל עולם התורה'

במספר ישיבות אומרים היום, בעקבות ההידבקות ב'בית מתתיהו': "החשש שלנו עכשיו הוא - שישיבה אחת, שהתנהלה באופן מחפיר ותוך זלזול בהנחיות הבריאות, תשפיע על כלל עולם התורה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש ישיבת ארחות תורה הגרב"ד דיסקין, אמש (צילום: שוקי לרר)

בדיון החירום של רבני בני ברק, שנערך אמש (רביעי) בעקבות הדבקתם של עשרות מתלמידי ישיבת בית מתתיהו בעיר, הסביר אחד מהם מדוע יש לדחות על הסף את האיום של נציגי משרד הבריאות לסגור את כלל עולם התורה בשל התנהלות דומה.

כאמור, ביממה האחרונה הועלו בכלי התקשורת, כמו גם בציטוטים מפי גורמים ממשלתיים, טענות שונות נגד ישיבות שפועלות שלא באמצעות 'מתווה הקפסולות', ואף עלתה דרישה לסגור אותן לאלתר.

אלא שמדובר כמובן בעוול לישיבות רבות - דוגמת אלו שתחת רשת 'ארחות תורה' - שכן הקפידו בהן מכל משמר על הכללים המחייבים של עטיית מסכות ושמירת מרחק, ולכן אין בהן אפילו חולה אחד.

בענין זה הגיעו ל'כיכר השבת' דברים נוקבים שהשמיע ראש ישיבת אורחות תורה הגאון רבי ברוך דב דיסקין, בדיון החירום של רבני בני ברק, שכזכור נערך אמש.

"לאחר התייעצות עם רופאים בכירים, ובהתאם להנחייתם, מקפידים אצלנו על הפרדה מוחלטת ושמירה מלאה של ההוראות", הסביר הגרב"ד, ואף הדגים: "בית המדרש חולק בניילונים, האוכל מוגש רק בחמגשיות, חלק מהבחורים לומדים בחדרים והדרישה היא לעטות מסכה לכל אורך הסדר, בלי התחכמויות".

ניידות המשטרה בהטלת ה'סגר' ליד ישיבת בית מתתיהו (באדיבות המצלם)

הגרב"ד הוסיף וציין, כי "רואים בחוש, שכל כולל או ישיבה בהם הקפידו במאה אחוז על הכללים - ניצלו גם מהידבקות בקורונה. וגם אם נדבק תלמיד או שניים במקום אחר, הוא לא יצר שרשרת הדבקה במוסד הלימודים". כדוגמה לכך, הזכיר ראש הישיבה את הכוללים של הנגיד דן גרטלר והכולל הגדול 'נחלת משה' בבני ברק.

יודגש, כי בכירים בכמה ישיבות הוסיפו, במהלך היממה האחרונה, דברים ברוח זו: "אנחנו חוששים שמקום אחד, שהתנהל באופן מחפיר ומזלזל להנחיות הבריאות, ישפיע על כל עולם התורה. מרבית היכלי התורה התנהלו בכל כללי הזהירות ושילמו על כך מחיר יקר. נקווה שמי שצריך לקחת אחריות, יעשה זאת בהקדם".

(צילום: שוקי לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר