טור דעה

סגר או סכר?! תחליטו אתם // שמחה נייהוז

נראה שגם המשטרה הבינה שהסגר הינו בדיחה גרועה, והתכלית שלו, לא ממש ברורה, בטח לא מעשית. ויתכן שהחליטו להימנע מפקקים ארוכים ועבודה קשה (טור דעה)

שמחה נייהוז | כיכר השבת |
שמחה נייהוז (צילום: באדיבות המצלם)

על יחסה של התקשורת אלינו כחרדים, באופן קולקטיבי, מכליל ומפליל, לא אתלונן. אשאיר זאת לאחרים. גם על הגישה המחמיר של פקידי משרד הבריאות ושרי הממשלה בכל הנוגע לריכוזים חרדיים לא אערער. איני בוש להודות, לא התעמקתי ללמוד ולהבין את נתוני התחלואה, ואת הפעולות שיביאו להשטחת העקומה. אפילו אל קברניטי המגזר החרדי בעירי אשדוד לא אבוא בטענות כי תפקידם בעת הזאת מחייב אותם לנהוג ביד קשה, גם אם זה לא פופולרי.

לשמוע היום את רה"ע ד"ר יחיאל לסרי בהודעה לתושבים; בקול מתחנן, מבקש בין המילים: "אל תאשימו אותי – התנגדתי לסגר" היה מעורר רחמים. אחרי הזעם ברחובות החרדיים כלפיו, כל מה שנשאר לו זה לנסות להתגונן ולשכנע שאינו אשם. אולי נדרש להרהר בקול מדוע ד"ר לסרי לא ניער לפני שבועיים קבוצת תושבים מאוד מסוימת שזלזלו בפרהסיה ובאופן בוטה, בשמירה על ההנחיות. חבל.

האמת, ככל שסגר על שכונות נגועות מסייע להשטחת העקומה אני בעד. שום אי נוחות זמנית אינה שוות ערך בפני הערך הקדוש של חיי אדם, בפרט שיש מי שעלול לשלם בכך, בעיקר בקבוצות הסיכון.

בהנחה ששרי הממשלה חפצים בטובת תושבי אשדוד המתגוררים ברובעים החרדים, ובמידה ונתרשם כי פקידי משרד הבריאות יודעים ובטוחים כי הסגר אכן יועיל לרסק את העלייה במס' החולים והנדבקים. מה גם שזה עדיין לא הוכח. עדיין תימה גדולה יש כאן.

מוכרח הייתי לצאת מביתי לרובע ח' החרדי בחלקו, ומשם לאזור ז' המובהק כחרדי. חששתי מה אעשה במחסומים, והאם התשובה שאענה לשוטר התורן, תישא חן וחסד לפניו לתת לי עבור לדרכי.

מה אומר, הופתעתי. עברתי לפחות ששה מחסומים; וזה הזכיר לי את השוטר הראשון שניצב בארשת חשיבות בהילולת רשב"י בצומת יוקנעם, מסמן עם ידו תנועה גמלונית קמעא שמשמעותה 'תעבור, אני מרשה'.. הסגר המדובר נראה כרגע יותר סכר פתוח מאשר סגר חונק. שלא לדבר על דרכים שהיו פתוחות ללא מחסום בכלל.

נראה שגם המשטרה הבינה שהסגר הינו בדיחה גרועה, והתכלית שלו, לא ממש ברורה, בטח לא מעשית. ויתכן שהחליטו להימנע מפקקים ארוכים ועבודה קשה. העמידו שוטרים וסככות כדי לצאת ידי חובת החלטת הממשלה, ותו לא. אה, וגם התמונות היפות של הרובעים כביכול סגורים, יישארו איתנו כאן עוד הרבה זמן וישמשו לכל צד בהתאם לצרכיו התקשורתיים פוליטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר