שדה הקרב המודרני

הכירו וצפו: המערך הסודי של צה"ל נחשף

צה"ל חשף היום חלק מיכולות "מערך 9900" - מערך המודיעין הגאוגרפי והחזותי של אגף המודיעין בצה"ל. צפו בהצצה ליכולותיו המתקדמות של צה"ל בשדה הקרב המודרני (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חשף היום לראשונה את "מערך 9900" - מערך המודיעין הגאוגרפי והחזותי של אגף המודיעין בצה"ל.

בשדה הקרב הנוכחי האתגר המרכזי איתו מתמודדים הכוחות הלוחמים הוא אתגר "האויב הנעלם". מדובר בדפוס לחימה שפיתחו ארגוני טרור כדי להצליח "להיעלם" מתחת לקרקע, להסתוות ולשנות את פני השטח כך שיהיה קושי בזיהוי ובפגיעה בהם. יחידה 9900 פיתחה מספר כלים שמסייעים לאגף המודיעין להתמודד עם אתגר זה בין היתר באמצעות מיפוי דיגיטלי תלת מימדי מתקדם של השטח.

היחידה חשפה היום כמה מהאמצעים ומיכולות הפעילות שלה:

סימולטור קרב דיגיטלי - פלטפורמה המאפשרת התנסות בתוואי השטח בו עתיד להתקיים מבצע/תמרון. למעשה, מאפשרת סימולציה של המבצע. מדובר בפלטפורמה עבור הדרג הטקטי של הכוח, המנגישה באופן תלת ממדי את תרחיש הייחוס כך שיבוסס על חווית אמת ותרחישים אשר התרחשו בשטח בעבר, ותרחישים אשר יכולים לקרות בזמן המבצע.

למעשה הכוחות יכולים לתרגל יכולות קרב חיוניות ללא סיכון חיים בשטח ובחיסכון משאבים. כיום השימוש בפלטפורמה נפוץ מאוד ביחידות המיוחדות של צה"ל ובקהיליית המודיעין ומאפשר לכוחות הלוחמים הצלחה בשדה הקרב. המערכת מאפשרת התנסות מבצעית בתור נהג, טייס, לוחם חי"ר וכל אחד מהם הוא בעל מגוון אפשרויות לדוגמה: צניחה, נהיגה ברכב ובטנק, התנסות בשלל סוגי המסוקים והמטוסים, מארבים, תצפיות, צלפים ובעלי תפקידים שונים.

מערכת היהלום - מערכת אשר מאפשרת למפקד תהליך תכנון כחלק מהליך תכנון התמרון לפני מבצע או כניסה לשטח אויב. המערכת מאפשרת למפקדים לתכנן ברמה האופרטיבית את המבצע לפרטי פרטים תוך התייחסות למכשולים פיזיים והאויב במרחב. הפלטפורמה מסוגלת לדמות מרחב תלת ממדי המבוסס שטחי אמת. באופן טבעי המערכת חוסכת במשאבים ומייעלת את הלחימה. כיום שימוש בפלטפורמה זו נפוץ מאוד בצה"ל ומאפשר לכוחות הלוחמים הצלחה בשדה הקרב.

חפ"ק לוט"ר - ליחידה 9900 חפ"קים מבצעיים המאפשרים להוריד לדרג השטח את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות של יחידה 9900 .במקרה של אירוע מתפרץ אנשי המיפוי של היחידה מגיעים לזירות אירועים מספקים לכוחות הלוחמים מודיעין איכותי ומדויק בזמן מהיר.

יחידת הרחפנים - ביחידה 9900 קיימת יחידת רחפנים לאיסוף גאו- חזותי. באגף המודיעין הפנימו את הפוטנציאל האינסופי של הרחפן ואת המגמה ההולכת וגוברת של שימוש נרחב ברחפנים. יחידת הרחפנים אחראית על איסוף מודיעין מדויק ברזולוציות גבוהות תוך שימוש ברחפנים וטכנולוגיות מתקדמות, זאת בשונה משימושים אחרים שהצבא עושה ברחפנים. יחידת הרחפנים מהווה מכפיל כוח משמעותי ביכולת של 9900 לספק מידע גאוגרפי - חזותי. היתרון היחסי בשימוש ברחפנים הוא היכולת להפעילם בתנאים משתנים כגון ביום ובלילה, בתנאי מזג האוויר המשתנים ובעובדה כי מדובר בכלים זולים וזמינים יחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר