וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם

אברך נדרס בדרך לכולל ופוצה ב-300 אלף ש"ח

אברך כולל מבית וגן שהיה בדרכו לספסל הלימודים, נדרס במעבר החצייה על ידי נהג שנהג במהירות מופרזת. בית המשפט הסכים לפשרה עם הביטוח והאברך קיבל 300 אלף שקלים (חרדים)

אילוסטרציה. תאונה בבית וגן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לפני כשנה וחצי, יצא אברך תושב שכונת בית וגן בירושלים מביתו בדרך ללימודיו בכולל, כשחצה במעבר החצייה נדרס. בשבוע שעבר, הגיעו לפשרה בבית המשפט, ולאברך נפסק סכום של 300 אלף שקל - פיצויים.

האברך, ר' אברהם (40), יצא כהרגלו מדי בוקר לכיוון ספסל לימודיו באחד מהכוללים החשובים בירושלים, בשכונת בית וגן.

בעת שחצה את מעבר החצייה, הגיח לפתע רכב פרטי במהירות, פגע בר' אברהם והעיף אותו ישירות על כביש האספלט. למקום הוזעקו כוחות החירום והאברך הובהל בדחיפות לבית החולים הסמוך, שערי צדק.

בבית החולים אבחנו הרופאים כי ר' אברהם סובל משבר פתוח בקרסול והוא נכנס מיד לניתוח. במהלך הניתוח קובעו שבריו של אברהם באמצעות פלטות וברגים והוא אושפז להמשך טיפול והשגחה.

המשטרה אוכפת נסיעה במהירות מופרזת (לפני כחצי שנה) (קרדיט: דוברות)

לאחר 5 ימי אשפוז הועבר ר' אברהם להמשך שיקום במשך כחודשיים בבית החולים השיקומי 'בית לוונשטיין', ברעננה. לאחר תקופת השיקום המשיך בטיפוליו במסגרת קופת החולים, תוך שהוא נמצא במעקב רפואי רציף ומבצע טיפולי פיזיותרפיה רבים.

בהמשך, התברר לבני משפחתו של האברך, כי נהג הרכב נהג במהירות מופרזת ואסורה, הנהג נשפט ורישיונו נשלל למשך כ-3 חודשים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספר האברך: "אני אברך בכולל בבית וגן, בדרכי לבית הכנסת, הרכב הגיח במהירות ולא הייתה לי אפשרות להתחמק ממנו. זה היה מבהיל. פשוט ראיתי את הסוף. איבדתי לכמה שניות את ההכרה והרגשתי כאבים חזקים מאד ברגל ימין.

"התברר לי כי הנהג נסע בניגוד לחוק וזו התוצאה. בנוסף ללימודי אני עובד כשלוש פעמים בשבוע בתלמוד תורה וכתוצאה מכך נעדרתי גם ממקום עבודתי. אנא סעו כחוק".

"הנזק שלי", מספר ר' אברהם, "הוא לצמיתות ואני אתמודד איתו למשך כל חיי, אבל אנא סעו לאט ומנעו את התאונה הבאה".

עו"ד דניאל שריד, העוסק בתאונות דרכים ונזקים גופניים וייצג את האברך מוסיף ואומר: "לאחר הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע, ביהמ"ש מינה לאברהם מומחה רפואי בתחום האורתופדיה, אשר קבע כי נותרה לו נכות בשיעור 12%.

"נלחמתי בכדי שאברהם יקבל את מלוא זכויותיו מהתאונה בה נפגע ובהתאם לנתוני התיק, לגילו, לשכרו ולנכות שנקבעה, מדובר בפיצוי גבוה המשקף את נזקיו. אומנם לא ניתן להשיב את המצב לקדמותו כפי שהיה טרם התאונה".

עו״ד דניאל שריד. צילום: שי רונן

"אך מבחינת הפיצוי הכספי, מדובר בפיצוי גבוה יחסית לאברך שעובד במשרה מצומצמת. כמובן שחושב שהציבור יהיה מודע לזכויותיו ולאחר תאונה, יתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום דיני הנזיקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר