פעיל הימין הקיצוני

הותר לפרסום: נועם פדרמן שימש כ'מודיע' של השב"כ

לפני 30 שנה - כך מתיר כעת בית המשפט לפרסום - שימש פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן כמקור מודיעיני של השב"כ נגד חבריו, עד שהחליט להפסיק והוגש נגדו כתב אישום (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פדרמן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הותר לפרסום: פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן שימש כ'מודיע' של שירות הביטחון הכללי על פעילותם של חבריו, לפני כשלושים שנה.

צו איסור הפרסום על הפרשה הוסר לאחרונה, בעקבות פניית עורך דינו דאז של פדרמן, מיכאל אדירעם, שמפרסם כעת ספר ובו פרק המוקדש להתנהלות השב"כ בעניינו.

לפי חשיפת הכתב המשפטי של 'גלובס', אבישי גרינצייג, פדרמן שימש כמקור מודיעיני של השב"כ בהיותו בן 17, עד שהודיע על הפסקת פעילותו זו - אז הוגש נגדו כתב אישום.

בספר היוצא לאור נטען עוד, כי אנשי השב"כ הבהירו לפדרמן כי יש נגדו ראיות שעלולות להשאיר אותו במעצר למשך חודשים, ובשל העובדה כי אביו של פדרמן היה אז בסוף ימיו והבן לא רצה להפסיד את השהות לצידו בימיו האחרונים, החליט להפוך למודיע.

כמו כן, ברגע שפדרמן ביקש לנתק את קשריו הבעייתיים עם השב"כ, דרשו ממנו מפעיליו להתוודות על עבירות שביצע ולהפליל בכך את עצמו, ולבסוף אכן הוגש נגדו כתב אישום שהוביל אותו לריצוי 13 חודשי מאסר.

תקרית ידוי אבנים של פלסטיני, בה פדרמן היה מעורב. ארכיון (צילום: ארגון בצלם)

כזכור, לפני מספר שבועות התפרסמה טענה שכזו כלפי חברו של פדרמן, איתמר בן גביר, כחלק מכתב הגנה שהגישה אשתו של יו"ר 'ימינה', גילת בנט.

"על פי פרסומים שהגיעו לידי הנתבעת", נכתב אז, "למרות שבן גביר מציג חזות של איש ימין קיצוני כלפי חוץ, הוא מופעל מזה שנים ארוכות כסוכן מטעם שב"כ ומטרתו לאסוף מידע על פעילי ימין קיצוניים".

גילת בנט אף השוותה את בן גביר לסוכן השב"כ אבישי רביב שכונה 'שמפניה', אך סייגה והדגישה כי טרם ברור אם המידע בנושא קשור לכהונתו של בעלה, נפתלי בנט, כשר הביטחון".

בתגובה, מסר בן גביר: "נפתלי בנט וגילת לחוצים מאוד שגילת תעלה לדוכן העדים במסגרת תביעת לשון הרע שהגשתי נגדה. נפתלי מבין שגילת תצטרך להיחקר, בין היתר על סכסוכי השכנים, ההדלפות מלשכת נתניהו, חוסר הנאמנות לימין ועוד כהנה וכהנה. לכן, תחת הסתתרות מאחורי כתב הגנה, בנט סבורה שמוקנית לה חסינות להטיל רפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר