מגפת הקורונה

נתניהו מזהיר: מצב חירום, נידרש לעוד צעדים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה ברמז על הגבלות נוספות שקבינט הוקרונה יצטרך לאשר: "נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה ברמז על הגבלות נוספות שקבינט הוקרונה יצטרך לאשר וזה בשל העליה הגבוהה במספר הנדבקים: "נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות".

לדברי נתניהו: "בעמים הקרובים אנחנו נציג תוכנית כלכלית מיוחדת לטפל באתגר הכלכלי של הקורונה שמעסיק עצמאים, אזרחים, בעלי עסקים ועובדים. זו משימת-על מבחינתי ומבחינת הממשלה. במקביל, אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת - התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו".

"ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות עולמי", הוסיף רה"מ: "זה לא פוסח על ישראל, זה כאן. ולכן, אנחנו גם רואים, כפי שהתרעתי, שההתפרצות הזאת תלווה גם בעלייה, בהכפלה, של מספר החולים הקשים – דבר שיאתגר את מדינת ישראל ואת מערכת הבריאות שלנו".

לדבריו: "שוחחתי על כך הבוקר עם שר הבריאות, ואתמול בלילה עם גורמים שונים. אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר. לצורך זה אני מבקש בגמר הדיון של ישיבת הממשלה הזאת להביא הערכה מחודשת על מצבנו, לאן אנחנו הולכים והצעדים הנדרשים".

נתניהו התייחס להגעה החריגה של יו"ר הכנסת, יריב לוין, ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר: |ביקשתי בהתאם לדיונים שקיימנו להביא הנה את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט יעקב אשר, כדי להעמיד אותם על החומרה של המצב.

"אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם. לא כך הדבר, ועל כן אנחנו רוצים לקדם גם את האמצעים לקבלת החלטות וגם את קבלת ההחלטות בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, כדי לבלום את התפשטות הקורונה. אם לא נבלום את התפשטות הקורונה, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים במדינת ישראל".

בסיום דבריו הוסיף: "אנחנו חייבים לעשות את מה שנדרש. לכן, ביממה הקרובה, לאחר המצגת שתוצג כאן, אנחנו נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות הדרושות הן בצעדים מעשיים והן בחקיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר