הפיצוץ המסתורי

האיראנים מודים: "נזק כבד למתקני הגרעין"

שלושה ימים לאחר הפיצוץ המסתורי במתקן הגרעין בנתנז מודים האיראנים לראשונה על נזק כבד שנגרם למתקן הצנטריפוגות במקום ופוגע ביכולתם להעשיר אורניום (עולם)

האש מהפיצוץ בשבוע שעבר (צילום: מתוך טוויטר)

לראשונה מודים האיראנים, כי הפיצוץ המסתורי בשבוע שעבר במתקן להעשרת אורניום בנתנז גרם לנזק חמור למקום. דובר הארגון לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז קמלבנדי מסר הערב (חמישי) כי למתקן נגרם נזק קשה אך לטענתו לא היו נפגעים בנפש בפיצוץ.

קמלבנדי, הוסיף שהפיצוץ עלול לגרום להאטה בפיתוח צנטריפוגות מתקדמות. לפי חלק מההערכות המבנה שבו הייתה השריפה שימש את איראן לפיתוח וייצור של צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום.

כדי לנסות לשפר את התדמית האיראנית שנפגעה בסיפור, קמלבנדי הוסיף שאת המבנה שנפגע באירוע יחליף מבנה גדול יותר, ועם ציוד מתקדם יותר. במקביל לדברים פורסמו תצלומי לוויין שמראים את הנזק הגדול שנגרם למבנה באתר בנתנז, מה שמגביר את החשד שמדובר בפעולה מכוונת.

הפיצוץ הקודם לפני כשבוע וחצי

כזכור, גורם מודיעיני במזרח התיכון חשף בעיתון ניו יורק טיימס, כי הפיצוץ נגרם ממטען חבלה שהוטמן במקום קודם לכן.

כזכור, מיד לאחר פרסום השריפה והפיצוץ, ניסה דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמלבנדי, להפחית בערכם, ואמר שזהו "אירוע שפגע רק במחסן תעשייתי".

המבנה שנהרס משמאל, בצילום לווין

עם זאת, אירנ"א - סוכנות הידיעות הממלכתית הרשמית של איראן - לא נמנעה מלפרסם פרשנות שכן כללה אפשרות של חבלה על ידי מדינות אויב דוגמת ארצות הברית או ישראל.

בתצלום שפורסם לאחר הפיצוץ על ידי הטלוויזיה הממלכתית באיראן נראה בניין לבנים עם סימני חריכה, שגגו ככל הנראה נהרס, דלת שנראה כי הועפה ממקומה ופסולת על האדמה.

כמו כן, נתונים שנאספו מלוויין של מנהל האוקיינוסים הלאומי של ארה"ב הורו על כך שהאש פרצה בסביבות השעה 02:00 (שעון מקומי) בפינה הצפונית-מערבית של המתחם בנתנז.

כזכור, ביום שלישי שעבר נרשם באיראן פיצוץ גדול, בו נהרגו לפחות 19 בני אדם, במה שתואר כמרפאה בצפון טהרן, ובשעת לילה מאוחרת לפני כשבוע וחצי, אירע פיצוץ מסתורי ליד טהרן, קרוב לבסיס פרצ'ין, ששימש בעבר את איראן לקידום תכניות הטילים והגרעין שלה - באזור שלהערכת מומחים מוסתרים בו אתרים לייצור טילים ומנהרות תת קרקעיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר