טור דעה

ישראלים, תהיו צרפתים // גואל ועקנין

נתניהו, זוהר והגנבי, מעידים כאלף עדים על ניתוק מוחלט של ההנהגה מאזרחיה, על נכות רגשית וסביבתית ועל תרדמת ארוכה הקוראות לאזרחי ישראל לקום ולעשות מעשה. תהיו צרפתים (דעה)

גואל ועקנין | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: מיכאל אבוטבול)

הגיע הזמן לומר את האמת, ממשלה בה חבר השר צחי הנגבי זו ממשלה רעה ומנותקת מהעם. שר שמרשה לעצמו להגיד "חארטה" על אוכלוסיות מוחלשות המתקשות לספק אוכל הוא איש מנותק, שלא לומר טיפש.

ההתנצלות של הנגבי לא מורידה מחומרת הסיפור, ההיפך, היא רק מעצימה אותו. אין ספק כי ההתנצלות הפעם היתה מן השפה ולחוץ, הוא מאמין בכל ליבו שאין מסכנים בחברה הישראלית ואין גם כאלו שמשבר הקורונה הכריע כלכלית ונפשית אותם ואת משפחתם.

כאחד שרוב חייו נהנה ממשכורת של ח"כ או שר, אין מהנגבי ציפיות להבנה ולאמפתיה, אבל גם לא היו ציפיות למנה כזו של אטימות ושחצנות בו בזמן שהקריסה הכלכלית היא כאן ועכשיו. על כל מפגין אחד שמוצא את כוחות הנפש לצאת ולמחות כנגד אטימות הממשלה, העומד בראשה ושר האוצר, יש רבים וטובים שהתייאשו לגמרי מהמצב ובוחרים שלא לצאת או שפשוט גם את הוצאות הנסיעה למחאה היכן שלא תהיה כבר אין להם מהיכן לממן.

אומרים על הצרפתים שהם עצלנים, אדישים ושהכל עובר לידם ולא באמת נוגע בהם, המציאות בשטח הוכיחה אחרת. כאשר הממשל הנוכחי בנשיאות עמנואל מקרון התעלם מזעקת האזרחים בגין יוקר המחיה, הם יצאו בהמוניהם לרחובות - מחאת האפודים הצהובים - והפכו את צרפת עד שגרמו למקרון לחזור בו ממרבית הגזירות הכלכליות שתכנן להעביר.

המסר לשלטונות היה ברור, אם תפגעו לנו ביכולת לכלכל את משפחותינו בצורה מכובדת, לא יהיה לנו מה להפסיד ואדמת צרפת תבער. היא בערה ועוד איך בערה. זה מה שחסר כאן בישראל.

תפקיד ראש ממשלה בישראל הינו קשה ותובעני מהמעלה הראשונה, המצדיק שכר גבוה והולם בכל קנה מידה. ההיגיון אומר ששכרו של ראש ממשלה בישראל צריך להיות בראש סולם מקבלי השכר בשירות הציבורי, משם זה רק אמור לרדת. מצב בו פקיד בכיר ככל שיהיה נהנה משכר הגבוה מזה של ראש הממשלה לא תקין בעליל וחייב להשתנות בהקדם, אבל כשראש הממשלה מרשה לעצמו לקדם בתקופה בה יש קריסה כלכלית קשה שכזו דיון בועדת הכספים לטובת החזרי מס עבורו, זו סטירה מצלצלת בפרצופם של אזרחי המדינה. סטירה שכזו בתוספת ההתבטאות האומללה של יו"ר הקואליציה חה"כ מיקי זוהר בדבר החשש לנכותו הכלכלית של נתניהו והאמירה האווילית של השר צחי הנגבי, מעידים כאלף עדים בעיקר על ניתוק מוחלט של ההנהגה מאזרחיה, אבל גם מעידים על נכות רגשית וסביבתית ועל תרדמת ארוכה הקוראות לאזרחי ישראל לקום ולעשות מעשה. תהיו צרפתים.

  • הכותב הינו יועץ אסטרטגי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר