בצל המתיחות

משרד הביטחון שיגר בהצלחה את לוויין התצפית 'אופק 16'

‏משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו לפנות בוקר לחלל את לוויין התצפית 'אופק 16'. הלוויין שוגר בהצלחה וצפוי להתחיל לשגר תמונות תוך כמה ימים. הלוויין האחרון של ישראל שוגר ב-2016 (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השיגור ב-2016 (צילום: אביחי חדד, תמונה: משרד הביטחון והתעשייה האווירית)

‏על רקע המתיחות בנושא האיראני לאור הפיצוץ המסתורי שהרס חלק ממתקן הגרעין בנתנז, משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה, לפנות בוקר (שני), את לוויין התצפית 'אופק 16' לחלל.

מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה הלילה בשעה 4:00 את הלוויין 'אופק 16' לחלל.

השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג 'שביט' משדה ניסויים במרכז הארץ.

‏הלויין 'אופק 16' הינו לוויין תצפית אלקטרואופטי בעל יכולות מתקדמות. עם כניסתו למסלול סביב כדור הארץ, יעבור הלוויין סדרת בדיקות המיועדות לאימות תקינותו ורמת ביצועיו וכעת הצוות במתח רב עד לווידוי כי אכן השיגור הוכתר בהצלחה מלאה.

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לשיגור המוצלח, כי "הצלחת שיגור הלוויין אופק 16 הלילה היא הישג אדיר. העליונות הטכנולוגית והמודיעינית של מדינת ישראל היא אבן יסוד בביטחונה. העובדה שישראל היא אחת מ-13 מדינות בעולם בעלות יכולת שיגור לחלל, אינה מובנת מאליה והיא עומדת בראש ובראשונה בזכות האנשים ששוקדים על המערכות הללו ומקדמים יכולות פורצות דרך לאורך השנים. נמשיך לחזק ולבצר את כוחה של ישראל בכל חזית ומכל מקום".

ישראל שיגרה לוויינים נוספים בשנים האחרונות, אך באמצעות האמריקנים והצרפתים כשהשיגור האחרון שישראל עשתה בעצמה מפלמחים היה בשנת 2016 עם הלוויין 'אופק 11'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר